Domov

Zoznamovací dotazník

Fotozoznamka

Lifestyle magazín

Registrovať teraz

Zjednodušte svoj zoznam úloh

29.november 2021
Zjednodušte svoj zoznam úloh

Odstrániť, preškrtnúť, zaškrtnúť obyčajnou ceruzkou. Určite poznáte ten pocit, ktorý máte, keď si môžete odškrtnúť nejakú položku zo svojho nekonečného zoznamu úloh. Ale tento úspech a úľava trvá len krátku chvíľu, pretože zvyšok zoznamu stále čaká. Môže byť ohromujúce vidieť zoznam úloh, ktorý sa nezmenšuje a neustále rastie bez ohľadu na to, koľko položiek odškrtnete.

Spôsoby, ako sa vysporiadať so svojim nekonečným zoznamom úloh

Zmeňte svoje myslenie a priority

Kontrolujte sami seba a to, čo ste za deň schopní stihnúť. Niektoré dni máte dosť energie na to, aby ste boli ako zajačik Energizer, inokedy zase nie ste úplne 100%. Je dôležité si uvedomiť, že nie ste robot. Ste ľudská bytosť, čo nie je to isté ako "ľudské konanie". Byť realistom toho, čo sa dá za deň dosiahnuť, čo je nevyhnutné urobiť alebo čo môže byť súčasťou týždenného cieľa. Núdzové situácie sa nikdy neplánujú a to môže zničiť celý váš deň, týždeň alebo dokonca mesiac. Nadýchnite sa. Urobte si chvíľku na zhromaždenie myšlienok, sústredení a stratégii.

Či už používate starú školu visiacu na stene s kalendárom šteniat, denník, diár alebo aplikáciu, dobrý spôsob, ako začať, je revízia mesiaca dopredu.

Maximalizujte svoj čas

Teraz, keď máte prehľad o tom, aké akcie už prebiehajú, môžete začať plánovať a maximalizovať svoj čas. Potrebujete kúpiť prianie alebo darček k nadchádzajúcim narodeninám? Keď ste v obchode, pozrite sa do svojho kalendára a zistite, či existujú ďalšie položky, ktoré je tiež potrebné vyzdvihnúť. Vyberte si obchod, ktorý môže byť vedľa čistiarne alebo obchodu s potravinami, aby ste maximalizovali efektivitu. Čo si môžete objednať online? Uistite sa, že venujete pozornosť dátam odoslania, aby ste zaistili, že príde pred dátumom, kedy je potrebné.

Ste povestní tým, že príliš dlho čakáte na veľké rozhodnutia a úplne sa zasekáte v čase krízy? Možno nakoniec zaplatíte vyššiu cenu, pretože ste zmeškali predaj alebo ste na poslednú chvíľu unáhlene urobili rozhodnutie, ktoré vás môže z dlhodobého hľadiska stáť peniaze. Ak máte na svojom zozname úloh veľké rozhodnutie, ako je nákup nového auta, zmena zdravotnej starostlivosti alebo žiadosť o workshop, seminár alebo certifikáciu, vytvorte si kartu výskumu a poznačte si rané dáta, dni predaja (najmä sviatky), termíny a akékoľvek ďalšie informácie.

Týmto spôsobom sa môžete pripraviť ešte predtým, než vstúpite do obchodného kolotoča, získať dostupné a komplexné zdravotné poistenie a nenechať si ujsť 50% zľavu. Možno je pre vás dilema varenia. Pokiaľ neplánujete dopredu, beriete náhodné ingrediencie a dávate dohromady tie, ktoré nie sú najlepšou voľbou. Existuje mnoho skvelých aplikácií, ktoré môžete používať pri nakupovaní potravín a ktoré vám v skutočnosti povedia, v ktorých uličkách nájdete ingrediencie pre recept, ktorý chcete urobiť a čo už máte po ruke.

Používajte aplikácie na plánovanie práce

Vedieť, kedy sa pustiť

Aby ste sa vyhli vyhoreniu a zachovali si zdravý rozum, naučte sa uprednostňovať sami seba. To znamená, že si hodinku dáte na cvičenie alebo na prechádzku. Užitočný tip: naplánujte si lekciu jógy, silový tréning, apod. Neobetujte spánok. Byť najlepšou verziou seba samého znamená byť oddýchnutý. Fungujete na plný plyn a to vyžaduje palivo a odpočinok, aby ste sa neprebudili pod napätím, spomalením a unavením. Zaobstarajte si pokojne múdre hodinky, ktoré vás budú tlačiť po celý deň, aby ste vstali, dýchali a hýbali sa po dobu 30 minút.

Áno, je to celkom náročné. Ale toto zariadenie vám pomôže pripomenúť základné ľudské potreby, ktoré máte. Ste tak zabraní do toho, čo robíte, že si musíte pripomenúť, že už dve hodiny sedíte pri stole a je čas vstať a rozhýbať svoje telo. Potrebujete tiež položiť telefón alebo myš a na chvíľu sa zhlboka nadýchnuť, musíte odísť od e-mailov, chytiť vodítko svojho psa a ísť na peknú prechádzku, z ktorej obaja vyťažíte maximum. Hádajte čo? Ten nekonečný zoznam úloh stále existuje a svet neexploduje, pokiaľ si urobíte minútu pre seba.

Čo nás drží v noci nahor? Pred spaním si zapisujeme myšlienky, ktoré sa nám naháňajú hlavou. Dajte to na papier alebo do počítača. Nechajte to všetko byť. O druhej hodine ráno s tým aj tak nič neurobíte. Najlepšie je spať. Zatvorte aplikácie. Nechajte svoje telo a myseľ odpočívať.

Používajte organizačné nástroje, ktoré vám pomôžu k efektivite

Správna platforma alebo produkt môže absolútne pomôcť zefektívniť váš osobný aj pracovný život. Automatizácia je váš priateľ. Máme veľké šťastie, že žijeme v čase, keď môžeme byť na dovolenke a naše podnikanie funguje bez nás, pokiaľ to máme správne nastavené. Je množstvo marketingových nástrojov, ktoré vám pomôžu s automatizáciou marketingu vašej firmy. Namiesto odpovedania na sto e-mailov môžete mať niečo, čo sa integruje vašim kalendárom, takže nebudete pri počítači uviazaní ručným odpovedaním a plánovaním.

A ak ste v koncoch a trvá vám niekoľko dní, kým odpoviete na e-mail alebo dokonca na telefonát vášho najlepšieho priateľa, možno je čas na virtuálneho asistenta. Sú ako rozprávkové kmotry, ktoré uvoľnia váš mozog aj vaše telo.

Pracujte lepšie s časom

V závislosti od projektu môžete nájsť virtuálneho asistenta, ktorý bude pracovať na plný alebo čiastočný úväzok a bude robiť čokoľvek od správy kalendára, po konkrétne projekty alebo osobné pochôdzky.

Nekonečný zoznam úloh nemusí ovládať váš život

Buďte vďační, že máte plnohodnotný život, dokonca aj všedné pochôdzky so správnou perspektívou môžu zmeniť vašu náladu na to, čo v danom okamihu robíte. Namiesto toho, aby ste povedali: "Musím..." povedzte: "Dostanem sa..." a doplňte prázdne miesto. Je viac posilňujúce zmeniť svoje myslenie týmto spôsobom. Preškrtnutie poslednej položky zo zoznamu sa nemusí nikdy nastať a to je v poriadku. Nekonečný zoznam úloh sa denne vyvíja. Na konci dňa sú zoznamy len spôsob, ako si zorganizovať myšlienky.

Vždy sa nájde niečo, čo si vyžaduje vašu pozornosť, len nechcete, aby vaše každodenné akčné povinnosti prevzali vládu a zaplavili váš svet. Skúste si teda vopred naplánovať a zefektívniť nejaké úlohy alebo služby a večer vypnúť, aby ste si oddýchli.

Organizačné chyby

Ľudia sa často stresujú kvôli svojim organizačným chybám. Môže to byť preto, že ich stratégia nebola úplne správna a bolo potrebné ju upraviť. Alebo možno zabudli, ako to dotiahnuť do konca. Sú tak zameraní na to, čo sa pokazilo v ich organizačnom systéme, že si nedávajú žiadny priestor byť prítomní v prítomnom okamihu. Je dôležité zistiť, čo nefunguje a nechať za sebou minulé organizačné chyby. Tým sa posuniete vpred. Najlepší spôsob, ako napraviť minulú chybu, je poučiť sa z nej. Zistite, čo sa pokazilo a čo sa podarilo, aby ste nabudúce, keď budete organizovať svoj čas, neuviazli v chaose.

Identifikujte svoje minulé organizačné chyby

Uvedomte si, čo vám v minulosti nefungovalo a zamyslite sa nad tým, prečo to nefungovalo. Položte si nasledujúce otázky: Bola stratégia príliš komplikovaná? Možno tam bolo príliš veľa krokov na udržanie organizačného systému. Zmenilo sa niečo vo vašom každodennom živote, kvôli ktorému je stratégia neúčinná?

Nestíhate často?

Existuje nejaká časť organizačnej stratégie, ktorá fungovala? Môžete využiť časť, ktorá pracovala na vytvorení lepšej organizačnej stratégie? Niekedy sú najlepšie organizačné stratégie tie najjednoduchšie.

Cvičte nové návyky

Buďte k sebe úprimní. Je to organizačná stratégia, ktorá nefunguje? Alebo je to tým, že uvedomelo nepraktizujete nové návyky? Niekedy organizačná stratégia vyžaduje, aby ste zmenili časť svojej rutiny a vytvorili si nový zvyk. Nové návyky sa nevytvárajú cez noc. Cvičia sa, kým na ne už nemusíte myslieť. Môže trvať 3 alebo viac týždňov, kým si nový zvyk zájdete ako rutinu. Zabudli ste, že vaším novým zvykom pri vybavovaní pošty je všetko otvárať? To znamená e-mailové faktúry, papierové faktúry a plánovanie času na dokončenie úlohy.

Odpustite si a nechajte chyby z minulej organizácie odísť

Premýšľajte o tom, čo sa pokazilo. Boli ste vyrušení a potom ste sa zabudli k úlohe vrátiť? To znamená, že tu a tam vám zostali ležať kôpky. Hromady papierov boli naskladané pri dverách, na jedálenskom stole a na pohovke.

Začnite znova

Teraz viete, čo sa pokazilo, môžete začať znova. Zhromaždite tie hromady papierov. Recyklujte alebo skartujte tie, ktoré nechcete. Naplánujte si čas venovať sa zvyšku. Trvá to iba 10 minút. Možno vás vyrušili, keď ste šli dať bielizeň do sušičky. Zabudli ste sa vrátiť k svojej úlohe, takže bielizeň ležala cez noc v práčke a teraz sa musí znova vyprať. Áno, je to nepríjemné, ale stáva sa to. Nastavte si na telefóne pripomenutie, aby ste bielizeň vložili do sušičky. Nastavte ďalšie pripomenutie, aby ste bielizeň vybrali zo sušičky, zložili ju a uložili.

Umiestnite si do telefónu malé pripomenutia (alebo budíky), ktoré vám pomôžu postupovať podľa krokov na dokončenie úloh. Niekto raz povedal, že to je dar. Žite teda dnes a nechajte minulosť minulosťou. Každý robí organizačné chyby. Je dobré uznať, keď niečo nefunguje tak, ako chcete. Premýšľajte o tom, čo sa pokazilo a ako to môžete zlepšiť. Je dôležité nechať za sebou všetky minulé organizačné chyby, aby ste mohli začať znova a posunúť sa vpred. Zotrvanie na minulej organizačnej chybe to nezmení.

Môžete ale vyladiť rôzne organizačné stratégie tak, aby vyhovovali vám a spôsobu, akým žijete svoj život.

Myslite teda pozitívne a buďte zdraví! Potom sa budete môcť vydať na rande kdekoľvek v Slovenskej republike! Ak sa chcete najskôr s niekým zoznámiť, navštívte online zoznamku.

[ivi]

Zdieľajte tento článok na: