Domov

Zoznamovací dotazník

Rýchlozoznamka

Lifestyle magazín

Registrovať teraz

Všetky články Všetko o zoznamovaní Zdravie a krása Voľný čas Recenzie

Najľahšie triky na chudnutie

21.január 2017
Najľahšie triky na chudnutie

Pár trikov na ľahšie chudnutie a návod, ako si zostaviť jedálniček.

Ak ste sa naozaj rozhodli, že to myslíte vážne, je potrebné si uvedomiť, že nemá zmysel siahať po nejakých nezmyselných diétach. Hrozí totiž, že keď potom začnete jesť zase normálne, váha sa vám vráti a väčšinou pribudne aj nejaké to kilo navyše oproti pôvodnej váhe, s ktorou ste tú skvelú a účinnú diétu začínali. Nemeňte teda jedálniček v rámci nejakej "diéty", ale zmeňte životný štýl. Ako budete čítať ďalej, spýtajte sa sami seba, aké sú vaše posledné tri "zlé" veci, ktoré ste jedli? Potom si položte otázku, ako dopadli vaše posledné pokusy, keď ste sa rozhodli pre "diétu"? A predovšetkým sa zamerajte na to, prečo sa vám to vlastne vôbec nepodarilo splniť a dodržať? Tieto problémy môžu prísť znovu, ak sa nezameriate na to, ako im predísť a ako ich napraviť. Väčšina prekážok a problémov, ktoré sa týkajú vašej kondície, sú väčšinou vo vašom prístupe a predovšetkým vytrvalosti, ktoré je potrebné zmeniť, aby to tentoraz naozaj vyšlo. Vaše minulé pokusy sa väčšinou určite rozpadli kvôli jednej z troch fáz. Mohlo to byť kvôli výberu a nákupu potravín, kvôli času venovanému príprave jedál alebo kvôli malej disciplíne týkajúcej sa toho, čo jete. Ako tomu ale predísť a začať znova a lepšie?

V kuchyni to začína a správny jedálniček je 80% vášho úspechu. Skúste tieto stratégie, ak máte problém s kúpou potravín.

Ako a kedy správne nakupovať

Nenakupujte na lačný žalúdok

Než sa rozhodnete pre výpravu do supermarketu, aby ste nakúpili zdravé potraviny, najedzte sa. Nie je nič horšie, než vyraziť hladní. Keď sa najete, vyhnete sa tak riziku, že nakúpite aj to, čo nechcete a rozhodne sa vyhnete aj tomu balíčku sušienok, ktorý kúpite na horšie časy, pre návštevy alebo pre prípad, čo keby náhodou. Každý má tú svoju fintu, ako si nákup niečoho takého a nezdravého obhájiť.

Choďte do supermarketu po cvičení

Budete sa cítiť motivovaní a navyše bude vedieť, aká je to drina, a preto si nákup všelijakých dobrôt radšej rozmyslíte. Nehľadiac na to, že budete chcieť byť konečne už doma a odpočívať, teda bude váš nákup aj o niečo rýchlejší ako inokedy.

Urobte si zoznam

Ďalším výborným fígľom je, že si spíšete zoznam. Vyhnete sa tak dobrotám a blbostiam, ktoré na vašom zozname nebudú. Napíšte si len potraviny, ktoré nutne potrebujete k zlepšeniu vašich stravovacích návykov a držte sa ich.

Naplánujte si vašu návštevu v supermarkete

Naplánujte si cestu do obchodu s potravinami. Nie je nič horšie, ako keď idete nakoupovat z nudy. Vyhnete sa tak pokušeniu využiť rýchle občerstvenie a nákupu nevhodných potravín. Váš nákupný vozík by mal obsahovať predovšetkým veľa zdravej zeleniny, kuracieho mäsa, rýb a podobných.

Nenechajte sa zmiasť marketingovými a módnymi sloganmi

Nie všetko na čom je napísané, že je to diétne, naozaj diétne je. To isté platí aj o veciach, ktoré majú byť prírodné, light, celozrnné atď. Ako čokoľvek kúpite a do svojho košíka vložíte, prekontrolujte to. Je jasné, že zo začiatku vám takýto nákup bude trvať o niečo dlhšie ako normálne, ale myslite na to, že sa to oplatí a vaša snaha určite nezostane u ostatných bez povšimnutia. Oplatí sa vám, aby ste sa výberu správnych potravín naozaj venovali.

Zhadzujte tuky, nie svaly

Ako variť zdravšie

Každý z nás zažíva čas od času v práci pekný "zhon" a stres. Keď si potom spomeniete na to, že by ste si mali robiť škatuľky na druhý deň, je jasné, že sa vám do toho veľmi chcieť nebude. Prípravou vlastného jedla ale zabránite tomu, aby ste si objednali rýchle občerstvenie.

Pripravte si jedlo na celý týždeň

Varte na viac dní. Keď ste boli malí, tak vaši rodičia aj starí rodičia varili na viac dní dopredu. Skúste to tiež. Uvarte si aspoň na dva dni napred. Postupom času sa z toho pre vás stane zase len ďalšia rutina, ktorá vám veľa času nezaberie. Nebudete musieť každý deň vymýšľať, čo diétneho by ste si dali a nebude sa cítiť ani ako že ste na diéte.

Spočítajte si svoje jedlo

Zamerajte sa na tuky, sacharidy, bielkoviny a vlákninu. K dispozícii sú aj rôzne kalorické aplikácie, ktoré vám s tým pomôžu. Stačí len zadať potraviny, gramáž a hneď uvidíte čoho a koľko obsahuje. Keď bude váš kalorický príjem vyšší, ako výdaj, tak sa vám s váhou nepodarí urobiť vôbec nič, skôr naopak. Nezabúdajte ani na pravidelnosť. To že dva biele rožky za deň vám dajú rovnaký počet kalórií ako iné zdravé jedlá, neznamená, že schudnete. Ide aj plnohodnotné živiny, ktoré musíte do svojho tela dostať. Dva rožky spôsobia, že bude vaše telo hladovať a neprinesú vám žiadnu vlákninu ani bielkoviny, ktoré sú potrebné k tvorbe svalovej hmoty a následne lepšiemu spaľovaniu.

Nejedzte z nudy

Niektoré zo zdravších jedál môžete zničiť tým, že do neho dáte prísadu, ktorá je nediétna. A celú svoju snahu môžete zničiť aj tým, že si dáte k televízii zemiačiky alebo sladký kolový nápoj. Nájdite si v supermarkete zdravú a chutnú alternatívu na maškrtenie. Môžete siahnuť napríklad po pár orieškoch, slnečnicových semienkach alebo zeleninových chipsoch.

Neponáhľajte sa

Jedlo si užívajte. Pomaly přežúvajte a vnímajte jeho chute. Vášmu telu vraj trvá 20 - 30 minút kým uzná, že je spokojné a sýte. Nemá teda zmysel, aby ste sa s jedlom ponáhľali, budete sa potom chcieť dojedať blbosťami.

Pite vodu

Vaše nápoje by mali mať minimum kalórií, najlepšie je čistá voda alebo bylinkové čaje. Kávu si dopriať môžete, ale nesmie jej byť za celý deň príliš.

Nájdite si svoju podporu

Hovorte o svojej motivácii, svojej snahe a sústreďte sa na vzťahy s vaším okolím. Ich podpora pre vás bude obrovským hnacím motorom. Hovorte o svojom boji s vašimi kilogramami a užívajte si každý váš triumf a dosiahnutie vašich cieľov, ktoré ste si predsavzali. Následne už vám nebude nič brániť v tom, aby ste sa zoznámili s tým pravým alebo tou pravou.

Nechudnite len kvôli tomu, že máte veľký zadok, silnejšie stehná, veľké brucho, ale chudnite kvôli sebe, pre svoj lepší pocit, pre vaše väčšie sebavedomie a pre svoj lepší zdravotný stav. A samozrejme nezabúdajte, že aj pohyb je dôležitý. Stačí, keď namiesto výťahu zvolíte výstup po schodoch a miesto krátkych prejazdov zaradíte pešiu chôdzu, ktorá je pre začiatok najvhodnejšia a najlepšia. Postupom času môžete pridať tzv. indiánsky beh (chvíľku idem, chvíľku bežím) a keď vás to bude baviť, môžete postupom času začať behať. S narastajúcou svalovou hmotou sa vám budú aj lepšie spaľovať vaše uložené tukové zásoby. A začať môžete aj v páre.

[Kač]

Zdieľajte tento článok na: