Kto sú indigové deti? Ktorým prekážkam v živote čelia? Týmito otázkami sa budeme zaoberať v dnešnom článku. Pokiaľ ste o indigových deťoch nikdy nepočuli, pokračujte v čítaní.
Indigové deti sú niektoré z najnadanejších, sebavedomých, intuitívnych, predsa nepochopených detí generácie Y, ktorím sa tak isto vraví mileniálové (deti narodené po roku 1974 až po rok 2004). To sa nesmie zamieňať s tým, že sú iba inteligentné alebo zázračné deti, pretože schopnosti indigových deti nemožno merať akademickými štandartmi alebo perfekcionistickými štandartmi stanovenými spoločnosťou. Indigové deti narozdiel od svojích rovesníkov sú veľmi múdre a majú dar, ktorý prekračuje normálne ľudské schopnosti (jasnovidectvo, mimozmyslové vnímanie, precitlivelosť voči myšlienkam a pocitom ostatných, neprirodzene silná intuícia, predvídanie budúcnosti, atď.).
Viacmenej pretože majú schopnosti a rysy, ktoré väčšina ľudí nemá alebo nedokáže pochopiť, čelia v priebehu detstva a dospievania väčším prekážkam jednoduchšie preto, že sa nemôžu prispôsobiť štruktúre tohoto sveta alebo podriadiť bezúčelnej existencii poháňanej strachom z nedostatku a túžbou po vonkajšom pokroku.
Výraz indigové deti sa po prvýkrát objavil v 70. rokoch minulého storočia. Koncept vytvorila parapsychologička Nancy Ann Tappeova, ktorá v roku 1982 vydala knihu Understanding Your Life Through Colour, kde koncept popisuje a tak isto vysvetľuje, že si v polovici 60.rokoch začala všímať, že sa veľa detí narodilo s indigovou aurou. Myšlienka bola spopularizovaná neskôr v roku 1999. Odborníci viacmenej tvrdia, že teória o indigových deťoch nestojí na vedeckých základoch a napriek tomu, že niektorí z autorov knih o indigových deťoch vyštudovali psychológiu, pojem indigové deti nie je v psychológií uznávaný.
Následne si uvedieme, aké sú bežné vnútorné boje, ktoré indigové deti vo svojom živote vedú samé so sebou.
Často spochybňujú svoju inteligenciu a schopnosť logicky myslieť, pretože v škole mali problémy s učivom najmä v predmetoch, ktoré v nich nevyvolávali záujem. Ich mentálne schopnosti nie sú založené na zapamätávaní alebo konkrétnych zručnostiach, ktoré sa používajú pri ziskových činnostiach v akademickom a firemnom svete. Skôr sa stotožňujú ako vášniví umelci a vizionári, to však znamená, že nedokážu prosperovať na miestach, kde sa očakáva, že budú chladní a vypočítaví.
Dospievanie ich traumatizuje a to z toho dôvodu, že si myslia, že svet od nich očakáva veľa a neznášajú, keď musia obetovať svoju dušu za niekoho dočasné potešenie a zisk. Opovrhujú plytvaním svojho života len preto, aby získali niekoho podmienenú formu lásky, o ktorej vedia, že to není skutočná láska. Často však majú strach, sa z tohoto spôsobu života vyslobodiť.
Indigové deti sú zvyknuté na samotu a užívajú si ju každým dúškom, iný ich však zato odsudzujú, čo v nich vyvoláva pocity previnilosti a sebeckosti, pretože túžia po tom byť osamote, aby sa mohli venovať činnostiam, ktoré ich bavia a sú pre ne relaxačné. Nezaujímajú sa o sociálny ostrakizmus (vylúčenie jedinca z kolektívu) tak ako väčšina ľudí, ale majú problém odmietať sociálne aktivity, z ktorých nemajú dobrý pocit, pretože chcú potešiť ďalších ľudí.
Veľmi ľahko sa rozrušia, keď sa stane niečo katastrofálne. Títo ľudia sú precitlivený voči desivým udalostiam vysielaných v správach a sú natoľko pohltení smútkom, že sú negatívne ovplyvnení nešťastím iných ľudí. Je to preto, že sú veľmi empatickí a emocionálny a nedokážu vydržať utrpenie ostatných. Chcú aby sa svet zmenil k lepšiemu, ale často pochybujú o svojej sile a vplyve jednoducho preto, že už od detstva verili, že sú tak malí a bezvýznamní.
Často čelia výsmechu, keď sa pokúsia prehovoriť a povedať niečo, čo je v rozpore s konvenčnými normami. Preto majú pocit, že sú podmienení sa cítiť menejcenne len preto, že ich názory a myšlienky sú v rozpore so statusom qou, ak už je akýkoľvek.
Ich prirodzený spôsob pôsobnosti je zen, takže kedykoľvek pracujú na miestach vyžadujúcich nepretržitú produktivitu a vysokú mieru merateľného výkonu, často čelia pocitu vyhorenia, chronickému stresu a sú na pokraji výbuchu, pretože nie sú stavaní na to, aby boli stroje, ktoré nikdy nezlyhajú. Najviac sa im darí, keď sú v súlade so svojím vnútorným ja a vykonávaju prácu kvôli svojej vlastnej duši a celostnému rastu ostatných. Viacmenej pretože väčšina škôl a pracovísk neumožňuje ľudom pracovať tímto spôsobom, majú pocit, že sú konfliktní, uviaznutí a nespokojní s extrémnym tlakom, ktorý je v rozpore s ich prirodzenou osobnosťou.
Ľudia ich nepočúvajú, keď rozprávajú niečo, čo naznačuje, že sa v budúcnosti s najväčšou pravdepodobnosťou stane. Indigové deti sú schopné vidieť budúcnosť z veľkej perspektívy a silnej intuície. Uvedomujú si širokú škálu problémov, ale kedykoľvek sa pokúsia varovať ostatných, čelia odporu a posmechu. Ostatní ľudia ich považujú za terč posmechu a domnievajú sa, že by indigové deti nemali byť brané vážne len preto, že sú odlišné, rezervováne a nie sú sociálne úspešné.
Indigové deti majú pocit, že ich nikto nechápe, že ich ostatní považujú za hrozbu len preto, že sú odlišné. Ich ideálny spôsob života je opakom toho, ako žije väčšina ľudí. Potrebujú účel vo svojom živote, dlhé obdobie pre relax a chcú spomaliť a užívať si tie najmenšie a najkrásnejšie okamihy v živote, než by sa stresovali a vydali sa cestou sebadeštrukcie a prázdnoty. Najviac si prajú život, kde sa dáva prednosť duši pred egom, múdrosti pred vykryštalyzovanou inteligenciou a zenu pred osobným ziskom.
Poznáte niekoho alebo máte pocit, že patríte medzi indigové deti? Ak už to je tak, či tak, indigové deti majú tak isto šancu na lásku. Zoznamka je mieto kde sa môžu zoznamovať.
[rox]
Zdroj: https://thoughtcatalog.com