Domov

Zoznamovací dotazník

Fotozoznamka

Lifestyle magazín

Registrovať teraz

Všetky články Všetko o zoznamovaní Zdravie a krása Voľný čas Recenzie

10 zlozvykov, ktoré je najťažšie poraziť - 2. diel

11.jún 2015
10 zlozvykov, ktoré je najťažšie poraziť - 2. diel

V minulom diele ste sa zoznámili s prvými z 10 zlozvykov, ktoré je najťažšie poraziť. Teraz sa dozviete, aké zlozvyky sa skrývajú za tými zvyšnými a ako sa s nimi vysporiadať.

Praskanie žuvačkových bublín

Tento zlozvyk je jedným z najotravnejších pre okolie. Mnoho ľudí na to skrátka nemá nervy a od človeka, ktorý praská jednu bublinu za druhou, radšej odchádza do "bezpečnej vzdialenosti". Navyše to väčšinou naznačuje, že sa daný človek naozaj veľmi nudí, alebo sa snaží zvládať stresovú situáciu, čím len spôsobí  stres niekomu inému. Prečo je vytváranie a praskanie bublín vôbec zlozvyk?
Rovnako, ako v prípade iných zlozvykov, ide o váš mozog. Ak sa vám podarí vytvoriť krásnu bublinu a potom ju dokážete čo najlepšie prasknúť, aby urobila najhlasnejší zvuk, bude to pre váš mozog potešenie. A budete to chcieť skúšať znova a znova…

A teraz už koniec prokrastinácie, povedzte dosť, teraz hneď! Ak to nevydržíte bez žuvačky, kúpte si nejakú, z ktorej sa bubliny robia ťažko, a skrátka ju len žujte. A v prípade, že žuvačky používate kvôli sviežemu dychu, skúste si brať so sebou kefku alebo ústnu vodu, ktorá je praktickejšia.

Nedochvíľnosť

Ľudia sa delia na tri skupiny. Na tých, ktorí chodia skoro, ďalší chodia presne na čas a ostatní chodia neskoro. S prvými dvoma skupinami je to ľahké, budú vždy načas tam, kde majú byť, vždy ich tam nájdete a keď nie, asi ste si pomýlili miesto stretnutia. S poslednou skupinou je trochu problém. Na miesto stretnutia prídete včas a čakáte... a čakáte... skúsite oneskorenej osobe zavolať... (pravdepodobne to nedvíha, pretože nestíha)... a zase čakáte... (ani nemôžete v pokoji sedieť na lavičke a z nudy praskať bubliny zo žuvačiek, pretože ste si to dnes zakázali!) a po pol hodine sa možno dočkáte dlho očakávaného stretnutia.

nedochvíľnosť

Pripadá vám, že presne takto sa musí cítiť osoba, ktorá na vás čaká, zatiaľ čo vy si len poviete "sakra, už zase idem neskoro..."? Aj ja mám problém s nedochvíľnosťou, tak to poďme spoločne zmeniť! Dôležité je nájsť dôvod vašej nedochvíľnosti. Môže to byť z nedostatku motivácie (napr. sa zúčastniť schôdzky), v tom prípade dajte osobe vedieť, že neprídete alebo urobte všetko preto, aby ste prišli včas, predsa len, všetci si o vás vytvárajú svoju predstavu, ktorú potom šíria ďalej a nie je zrovna pekné mať nálepku "ten, čo chodí všade neskoro". Možno máte na svoj deň naplánovaných toľko vecí, že to nie je možné všetko stihnúť. Dajte si čas na dôkladné naplánovanie celého dňa a nezabúdajte pri tom na pauzy na jedlo a pár minút navyše, nikdy neviete, čo vás stretne po ceste. S tým tiež súvisia ďalšie kategórie ľudí, ktorí sú optimistickí a myslia si, že sa do práce dostanú ráno v dopravnej špičke za rovnakú dobu, ako by sa tam dostali večer pri prázdnych cestách. Chce to byť realista a vyjsť o trochu skôr. Ale aby ste mohli vyjsť skôr, musíte pravdepodobne aj skôr vstať. Takže je koniec nekonečnému odkladaniu budíkov!

Vyrušovanie

V podstate každú chvíľu nás niečo vyrušuje. Je veľa rôznych zvukov, ktoré nám vadia, ak sa snažíme na niečo sústrediť. Čo je ale horšie ako zvuky, ktoré v podstate nemôžeme ovplyvniť, sú ľudia. Obzvlášť tí, ktorí si nedajú pokoj.

Vyrušiť alebo prerušiť hovoriaceho je vhodné, iba ak máte nejakú dôležitú otázku, ktorá nepočká, než on dohovorí. Musíte ho ale prerušiť zdvorilo. Ostatné pripomienky väčšinou počkajú, takže si ich nechajte až na koniec príhovoru, obzvlášť v prípade, keď k vám hovorí váš nadriadený. Ak sa bojíte, že by ste to mohli zabudnúť, zapisujte si poznámky na papier. Rovnako tak ak je niekto zabraný do práce alebo robí nejakú dôležitú prácu, je vhodné si dohodnúť nejaký systém, aby ste ho nevyrušovali. Napríklad napísať mu to na papier a dať ho na stôl a až bude mať čas, obráti sa na vás s odpoveďou. Nikoho tým nevyrušíte a nikto na vás nebude naštvaný.

Ohováranie

Keby ohováranie nebolo tak zábavné, nebola by taká kopa televíznych show, webových stránok a časopisov venovaných práve tomu. Celebrity musia byť zmierené, že ich osobný život bude pod mikroskopom a niektorých to dokonca teší. My, obyčajní ľudia, väčšinou nie sme radi, ak sa naše slabosti prezentujú ako vtipy a stávajú sa témou rozhovoru v práci alebo na toaletách v škole.

Niektorí si dokonca myslia, že je to dobrý spôsob, ako sa s ľuďmi spojiť a trochu "postúpiť vyššie" v ich očiach. Ale tak to vôbec nie je. Vďaka ohováraniu v ich očiach akurát klesnete a budú sa s vami baviť len ľudia, s ktorými nikto iný nebude chcieť hovoriť. Tak ak ste si práve uvedomili, že robíte túto chybu, skúste zmeniť tému svojich rozhovorov, o ostatných osobách nehovorte, ak sa konverzácie nezúčastňujú, alebo len v tom dobrom. Alebo si jednoducho predstavte, že o vás zle hovoria ostatní, určite z toho nebudete mať práve dobrý pocit.

Vrtenie sa

Vrtenie sa, ktoré mám na mysli, je väčšinou spôsobené nervozitou a vyznačuje sa neschopnosťou udržať sa v pokoji. Je to dupanie alebo poklepávanie nohami, rukou o dosku stola, popr. aj cvakanie perom alebo rôzne poposedávanie. Radí sa do tzv. "nervových návykov" (ako hryzenie nechtov) a bojujeme ním proti stresu, nude, je to spôsob, ako naložiť s nadbytočnou energiou.

Tento zlozvyk nie je považovaný za tak zlý, výskumy dokonca zistili, že takéto vrtenie zvyšuje hladinu hormónu kortizolu, ktorý môže negatívne ovplyvniť učenie, ale je užitočný, ak už sme na skúške, či pohovore. Pretože časti mozgu, ktoré kontrolujú pohyb a reč sú v rovnakej oblasti a teda pohyb alebo vrtenie vám môže pomôcť formulovať myšlienku ešte pred tým, než ju vyslovíte nahlas. Naviac tiež môžete spáliť až 350 kcal za deň. Môže to mať ale aj negatívny vplyv na okolie, obzvlášť v prípade, kedy je vaše správanie hlasné, rozptyľujúce ostatných alebo konštantné.

Čo teda robiť, keď svojím správaním obťažujete ostatných a chcete to zmeniť? Môžete povedať svojmu kolegovi, aby vás na to vždy upozornil, postupom času si to možno začnete uvedomovať aj sami. Či je vaše správanie konštantné alebo sa nedá zastaviť, môže značiť psychickú poruchu (ADHD, bipolárnu poruchu alebo Tourretov syndróm). V tomto prípade je nevyhnutná profesionálna pomoc.

Nadmerné sledovanie obrazovky

Je neuveriteľne jednoduché tráviť každú voľnú hodinu nášho dňa sledovaním obrazovky - či už televízie, počítača, tabletu alebo mobilu. Moderná doba nás v podstate "tlačí" sledovať neustále nejakú obrazovku - väčšina ľudí používa počítač v práci, mobilný telefón máme tiež neustále pri sebe, píšeme smsky, surfujeme na internete, obrazovky sú aj v dopravných prostriedkoch, v obchodoch a billboardy sú už tiež vo forme veľkoplošných obrazoviek.

sledovanie_obrazovky

Vedci zistili, že nadmerné sledovanie obrazovky môže spôsobiť únavu očí a rozmazané videnie. Nie je to síce permanentný stav, ale môže to byť nepríjemné. Štúdie tiež ukazujú, že u mladistvých závislých na počítačových hrách alebo internetu môže toto správanie spôsobiť poškodenie čelného laloku mozgu.

Ak vám už aj priatelia a rodina hovoria, že by ste mali "prestať pozerať do toho mobilu /notebooku/ tabletu" mali by ste sa nad sebou zamyslieť. Skúste ísť von s priateľmi, nenosiť so sebou mobil do každej miestnosti, tráviť viac času v prírode (najlepšie niekde bez signálu), nejesť jedlo pri televízii, prečítajte si radšej papierovú knihu ako elektronickú a pokúste sa netráviť u Facebooku každú voľnú minútu.

Prestaňte sa obmedzovať vašimi zlozvykmi a snažte sa ich čo najviac potlačiť a zmeniť v niečo pre vás prospešného. Prajem veľa úspechov!

Zdroj: http://health.howstuffworks.com/mental-health/human-nature/behavior/10-hardest-habits-break.htm

[Lil]

Zdieľajte tento článok na: