Domov

Zoznamovací dotazník

Fotozoznamka

Lifestyle magazín

Registrovať teraz

Vzťah ako obchod

7.september 2016
Vzťah ako obchod

Láska predstavuje mnoho krásny vecí, ako napríklad motýle v bruchu, chichotanie, šťastie, pocit pohody, najlepšie priateľstvo, ale aj záväzok. Lásku nie je ľahké nájsť. Oplatí sa teda čakať, alebo má zmysel brať vzťah ako obchod? Vzťahy vyžadujú veľkú prácu.

Dosť často sa môžeme stretnúť s tvrdením, že sa ľudia vo vzťahu cítia rovnako ako v práci. Vzťahy vyžadujú veľkú prácu. Mnohí z vás sa môžu báť zmeny a toho, že keď s partnerom alebo partnerkou skončia, tak budú vlastne "nezamestnaní" a sami. Pravdou je, že ľudské a osobné vzťahy sú podobné vzťahom obchodným, a to ako po stránke dobrej, tak aj zlej. Áno, väčšina z vás namietne, že to nie je romantické, ale ak by niektorí k ich vzťahu pristupovali ako k obchodným partnerom/partnerkám, urobili by lepšie. Ak by dodržiavali napríklad týždenné porady s cieľom porozprávať sa a preskúmať kľúčové problémy, ktoré ich vo vzťahu trápia, nepáčia sa ale aj naopak páčia. Vo firmách sa tieto stretnutia dejú v pravidelných intervaloch, práve za účelom zistenia, čo sa zamestnancom páči a nepáči. Tieto stretnutia by nemali mať formu sťažovania sa, ale len určité zlepšenie.

Vzťah a jeho priebeh má totožné činnosti ako podnik. Nemyslíte si? Presvedčíme vás.

Plánovanie

Rovnako tak, ako keď budete chcieť založiť firmu, budete musieť vykonať analýzu. Budete sa musieť zamyslieť a zistiť aké sú slabé a silné stránky. Stanoviť si, čo chcete a čo očakávate. Obchod rovnako ako vzťah bude mať rôzny vývoj. Budete mať svoje vlastné pády a vzostupy.

Nadväzovanie nových kontaktov

Aké sú šance, že svoju budúcu lásku stretnete v knižnici, na zastávke, v bare, v kine, v klube, na internete? Rovnaké, ako keď svojho nového potencionálneho zákazníka stretnete niekde na sieti alebo na nejakej propagačnej akcii. Vyhľadávanie a kontaktovanie nových zákazníkov, je rovnaké ako keď sa vydáte na rande naslepo. Tiež máte len minimum informácií a budete chcieť zaujať. Podobne ako úvodná schôdzka so zákazníkom, budú prebiehať aj vaše fázy nahovárania si.

Zrada a dôvera

Vo vzťahu, rovnako ako v podnikaní sa po čase objaví určitá chuť zvádzania alebo flirtovania. Rovnako ako musíte pracovať na vašom vzťahu, aby váš partner alebo partnerka boli šťastní, musíte pracovať aj na tom, aby bol šťastný váš obchodný partner. Postupom času musíte mať v oboch vzťahoch dôveru. Ak by ste tú dôveru nemali a vzťah neobrábali, hrozila by nevera a v obchode to, že by vám zákazník alebo obchodný partner prešli ku konkurencii.

Zmluva

V podnikaní podpisujete zmluvy, vo vzťahu je zmluva nepísaná, tzv. neverbálna, ale v dnešnej dobe nie je problém si zabezpečiť aj zmluvu predmanželskú, kde sa stanovia všetky pravidlá. Všetky vzťahy musia mať dohodu, aby boli nastolené pravidlá a obe strany sa k sebe správali čestne a verne. V obchode, rovnako ako vo vzťahu existuje dôvera a zároveň nutnosť a potreba plniť si svoje povinnosti.

Definovať stratégiu pre komunikáciu

Zlá komunikácia je tiež najväčšou slabosťou aj tých najúspešnejších podnikov. Všetky firmy riešia, ako oddeliť dôležité a podstatné správy od tých nedôležitých a nepodstatných. Nemožno komunikovať príliš veľa alebo príliš často. Ak potrebujete dodať kľúčové oznámenie priamo svojmu partnerovi, ktoré pre vás bude ťažké alebo vyvolá nepríjemné pocity, môžete skúsiť napríklad písanie správy s poznámkou.

Ak nemáte čo ponúknuť jeden druhému, je čas ísť ďalej

Môžete si vybrať, že buď budete znášať psychickú záťaž spôsobenú vo vašom vzťahu, alebo si môžete dodať odvahy a vystúpiť z tejto "komfortnej zóny", v ktorej ste sa usadili. Keď budete mať zákazníka, ktorý vám nebude vyhovovať, tiež s ním rozviažete zmluvu a nebudete chcieť pokračovať v spolupráci. Naopak sa poohliadnete po niekom novom, vyhovujúcom, po niekom kto vám môže ponúknuť viac. Len vy môžete rozhodnúť, čo je pre vás najlepšie.

Všeobecne platí, že keď chcete byť úspešní rovnako ako nová spoločnosť, musíte dodržiavať pár zásad, ktoré musia byť pre obe strany vyrovnané aspoň v niektorých kľúčových oblastiach:

Fyzický vzhľad

Na vzhľade záleží, aj keď to neradi počujete. Ak je ale jeden z dvojice podstatne atraktívnejšií než ten druhý, tak sa môžu vo vzťahu objaviť pocity žiarlivosti, ktoré ho môžu otráviť.

Inteligencia

Príliš veľký rozdiel v inteligencii môže spôsobiť ťažkosti v komunikácii. V dávnych dobách sa budúci manželia nepoznali, a napriek tomu spolu boli a komunikovali celý život, lenže títo ľudia boli väčšinou z rovnakých vrstiev a zároveň aj vychovávaní na rovnakej úrovni.

Osobné záujmy

Nemusíte mať rovnaké záujmy, ale je dobré si ich tolerovať, rešpektovať a budovať na spoločných.

Presvedčenie

Ak je jeden z vás veriaci, je potrebná tolerancia.

Záujem o deti

Nebudete mať šťastné manželstvo, keď nebudete riešiť túto tému. Nemusíte mať hneď kopu detí, ale je potrebné vedieť či chcete alebo nechcete a kedy zhruba.

Manželstvo a partnerstvo je ako podnikanie, ale nie všetky firmy sú stvorené byť si sebe rovné. Partnerstvá sú vytvorené ako výsledok dvoch spoločností. Dobré partnerstvo je výsledkom starostlivého výberu partnerov, ktorí majú spoločnú víziu pre obchodnú spoločnosť s dostatkom doplňujúcich zručností a podobných dlhodobých cieľov.

Tieto ciele by sa dali zaradiť otázkou typu:

Vízia

Chceme ako partneri spolu tráviť veľa času spoločne, alebo naopak veľmi málo kvôli našej zaneprázdnenosti? Aké aktivity budete robiť spoločne a aké aktivity budete robiť každý zvlášť?

Dlhodobé ciele

Chcete deti? Chcete žiť na dedine alebo v meste?

Čistý zisk

Máme dostatok peňazí? Venujeme sa cestovaniu? Máme v našom vzťahu dostatok romantiky? Je naša konverzácia k niečomu? Ide o základné otázky, ktoré sa vyskytujú v každom partnerskom vzťahu.

Doplňujúce zručnosti

Je to dobrý organizátor? Je to dobrý účtovný? Je to výhodná kúpa? Reprezentuje ma dostatočne?

Ako spoznáte, že je váš partner alebo partnerka len jednoduchým zlatokopom?

Sú však medzi vami aj takí, ktorí sa dajú označiť ako zlatokop alebo zlatokopka. Ide o tých, ktorí s niekým začnú svoj vzťah len kvôli peniazom a budúcemu blahobytu. Títo ľudia berú vzťah naozaj len ako obchod, city sú tu draho vykúpené. Ľahko spoznáte, či to s vami myslí úprimne alebo sa chcú mať len dobre na váš účet. Ak si nie ste istí, zamerajte sa na pár drobností:

  • Chce len drahé, až priamo predražené darčeky.
  • Pozor na to, akých má kamarátov/kamarátky.
  • Je zvedavý/zvedavá na vašu finančnú situáciu a postavenie.
  • Nikdy sa nepokúša zaplatiť.
  • Je posadnutý/posadnutá svojou imidž a tým čo povedia tí druhí.

[kač]

Zdieľajte tento článok na: