Domov

Zoznamovací dotazník

Rýchlozoznamka

Lifestyle magazín

Registrovať teraz

Všetky články Všetko o zoznamovaní Zdravie a krása Voľný čas Recenzie

Ešte to do leta môžete stihnúť

22.máj 2015
Ešte to do leta môžete stihnúť

Plavková sezóna je predo dvermi, počuli ste napríklad o banánovej diéte, diéte na každý druhý deň, alebo paleolitickej diéte? Ešte máte čas začať, nikdy nie je neskoro. Najdôležitejšie je totiž začať a vytrvať, nekončiť s prvým neúspechom. Vaše telo sa potrebuje správne naštartovať, aby začalo aj správne fungovať.

Vo všetkých reklamách, časopisoch a obchoďákoch na nás posledný týždeň vykukujú nové modely plaviek. Väčšina z nás je stále nespokojná so svojou postavou. Plavkovej sezóny sa obáva a chcela by narýchlo niečo zmeniť každá z nás, ale ako to docieliť? Najprv je potrebné si to usporiadať v sebe samej, vo svojej hlave. Nájsť si reálne ciele, ktoré chcete dosiahnuť a zdravo sa na seba naštvať. Najlepšie zo všetkého je zmeniť životosprávu, bez tej nedokážete nikdy nič. Začať jesť aspoň päťkrát denne a dodržiavať správny pitný režim. Diét existuje všade veľa a stávajú sa pre mnoho ľudí módnym trendom. Ale čo napríklad diéta, kedy jete ako v praveku alebo sladučké banány?

Banánová diéta

Banánová diéta sa radí do diét využívaných na kratšiu dobu. Banánovú diétu nedržte dlhodobo, ale odporúča sa ju dodržať minimálne päť dní. Počas tejto krátkej doby schudnete až 2 kilogramy. Musíte však dodržať aj pitný režim a nezabúdať na každodenné športovanie. Banán je ideálne tropické ovocie na chudnutie. Neobsahuje zlé tuky a dokáže výborne zasýtiť. Má výbornú chuť a je ideálny na rýchlu desiatu. Prvý skutočný banánový sad bol popísaný v Číne okolo roku 200. Okolo roku 650 islamskí dobyvatelia doviezli banány do Palestíny. Arabskí kupci potom rozšírili banány po väčšine územia Afriky. V roku 1502 portugalskí kolonisti vybudovali prvé banánové sady v Karibiku a v strednej Amerike. Najväčšími exportérmi banánov v súčasnosti sú Ekvádor, Kostarika, Kolumbia a Filipíny. Banány rastú v trsoch na byline zvanej banánovník. Tieto byliny dorastajú až do 16 m sú tak radené k najvyšším na svete. Je to jedno z najsladších ovocí, ktoré sa na trhu vyskytujú a navyše je v dnešnej dobe bežne dostupné kdekoľvek. Ak budete jesť banánov toľko, aby vám pokryli výdaj vašej energie a nie naopak viac, než spotrebujete, nepriberiete. Toto samozrejme platí u každého jedla, na ktorom si pochutnávate po celý deň. Stredne veľký banán má podľa dostupných informácií a rôznych tabuliek, cca 462kJ. Hmotnosť jedného plodu sa pohybuje okolo 120 - 200 g. Energetická hodnota 100 g surového banánu je okolo 90 kcal (380 kJ). Tvorí ho 22,84 g sacharidov (z toho jednoduché cukry 12,23 g), 0,33 g tuku, 1 g bielkovín a 2,6 g vlákniny. Obsahuje aj nespočet minerálov a predovšetkým vitamínov. Z tých dôležitých vitamínov je to horčík, zinok, draslík. Banánová diéta je výborná ak máte prekyslený organizmus. Zlepší vám krvný tlak a je preukázané, že pomáha pri regenerácii vypadávania vlasov a s rannou únavou. Vďaka obsahu horčíka sú dobré aj na prevenciu proti stresu. U tejto diéty musíte samozrejme tiež dodržiavať správny pitný režim a pohyb. Obmedziť sladké nápoje. Bez pohybu neschudnete nikdy. Je dobré týždenne športovať aspoň jednu celú hodinku a ešte dvakrát po dvadsiatich minútach. Jedálniček banánovej diéty povoľuje konzumáciu banánov, a to aspoň dvoch banánov denne. Ďalej môžete jesť čerstvú zeleninu, zeleninové šaláty, mliečne výrobky, celozrnné pečivo, mäso na pare a olivový olej.

Jedálniček na ukážku

Raňajky: 1 krajec celozrnného chleba, 1 vajce, 1 banán
Desiata: biely jogurt s banánom
Obed: 100 g opečeného rybieho filé, bylinky, 1 banán
Olovrant: 5 koliesok sušeného banánu
Večera: zeleninový šalát, 1 banán

Striedavá diéta

Alebo tiež nazývaná ako diéta každý druhý deň, pri ktorej je úbytok vraj až 5 kg za mesiac. Jedná sa o dlhodobejšiu diétu, ktorá veľmi dobre funguje a je založená na obmedzeniu každodenného kalorického príjmu. Túto diétu predstavila svetu Dr. Krista Váradyová. Pretože sa jedná o striedavý režim, tak si telo nezvykne na znížený prísun kalórií a naopak dokáže pri aktivitách spaľovať veľmi efektívne. Vďaka tomu je teda ľahšie si aj potom váhu udržať a vyhnúť sa tzv. Jo-jo efektu. Táto diéta je založená na striedaní párnych a nepárnych dní. Zvolíte si, ktoré budú tie vaše diétne, a to budú tie párne. V tieto dni zjete max 500 kalórií. V nepárne dni môžete zjesť ľubovoľné množstvo všetkého. Je dôležité myslieť na to, že ak sa v diétny deň vyhladoviete, tak nebude úplne najvhodnejšie sa naopak v nepárny deň jedlom napchávať, pretože sa potom nebudete môcť ani hnúť. Takto dobrý výsledok nedosiahnete. Ako si počet 500 kalórií strážiť (500 kalórií = 2,0925 kilojoulov)? Výborné sú kalorické tabuľky a len pre vašu predstavu, 500 kalórií je 5 stredne veľkých banánov. Ako u všetkých diét opäť platí, mať správny pitný režim a v diétne dni si pripraviť jedálniček tak, aby ste dokázali túto diétu dodržať. 

zdrava_strava

Praveká diéta

Táto diéta je skôr určitý štýl života. Praveká diéta, alebo paleo diéta je dlhodobá. Po nej nielenže schudnete, ale pomôže vám to aj zdravotne. Ak máte vysoký tlak či cholesterol, tak je to ideálna voľba pre vás. V jedálničkách sa dnes veľmi často objavujú nezdravé potraviny, ako je pečivo z bielej múky, zákusky, oblátky, knedle či alkohol. V tejto diéte sa týmto potravinám musíte vyhýbať. Základom je zníženie sacharidov, ktoré dosiahnete vynechaním príloh a nepovolených potravín. V tomto životnom štýle je potrebné sa vžiť do doby pravekej, chodievajte spať za tmy, žite aktívne, vyhýbajte sa umelému svetlu a zariaďte si kvalitný spánok. Vo vašom jedálničku by sa mali objavovať ryby, chudé mäso, morské plody, ovocie a zelenina, huby, vajcia, korenie, semená a orechy, korienky, tuky a raz za čas si môžete dať aj mlieko. Ďalej môžete mať v jedálničku morskú soľ a hmyz. Z nápojov je povolená čistá voda, čerstvá ovocná alebo zeleninová šťava a bylinkové čaje. Pri paleolitickej diéte by ste sa mali úplne vyvarovať obilninám a výrobkom z neho, mliečnym výrobkom, strukovinám, zemiakom, soli, cukru, sóje, rastlinnému a slnečnicovému oleju, potravinám s lepkom a ďalším potravinám, ktoré sú spracované priemyselne. V jedálničku by sa nemala objaviť ani káva, čaj či alkohol.

Jedálníček na ukážku

Raňajky: praženicu so slaninou, zelenina
Desiata: ovocný šalát so semienkami a olejom
Obed: hovädzí steak so zeleninovým šalátom
Olovrant: hrsť orechov
Večera: grilovaný losos so zeleninovým šalátom

[kač]

Zdroj: http://www.seznamdiet.cz/diety/
http://www.viviente.cz/banan/

Zdieľajte tento článok na: