Domov

Zoznamovací dotazník

Fotozoznamka

Lifestyle magazín

Registrovať teraz

Všetky články Všetko o zoznamovaní Zdravie a krása Voľný čas Recenzie

Ako si dobiť energiu

17.apríl 2017
Ako si dobiť energiu

Pripadáte si neustále unavení? Môžete vyskúšať niekoľko nasledujúcich trikov, ako si dobiť energiu. Nie je na tom nič ťažké. Čo robiť, aby ste nevyzerali a necítili ste sa ako zombie?

Počas dňa máte veľa starostí a povinností a k tomu je potrebné mať dostatok energie. Kde ju ale vziať a necítiť sa neustále unavene? Máme pre Vás pár tipov.

Aké sú najčastejšie príčiny vašej únavy?

  • Príliš málo spánku.
  • Naopak príliš spánku, tzv. prespanie sa.
  • Málo železa.
  • Alergia na lepok - celiakia.
  • Zlý životný štýl.
  • Zle fungujúca štítna žľaza.
  • Zadržiavanie vody.
  • Nedostatok tekutín.

Ako sa únava najčastejšie prejavuje a kedy už je potrebné zvoľniť a dopriať si odpočinok?

Ak vás začne trápiť aspoň jeden z nasledujúcich príznakov, je na čase zvoľniť a začať tiež odpočívať.

  • Halucinácie.
  • Výrazné zhoršenie imunitného systému.
  • Závraty.
  • Bolesti hlavy.
  • Nechutenstvo.
  • Poruchy pamäti.
  • Veľmi časté zmeny nálad.
  • Bolesti svalového ústrojenstva.

Ako s únavou bojovať?

Presvedčte sami seba

"Nie som unavený/unavená." Vsugerujte si, že sa unavení necítite, myslite na to, že ste plní elánu. Psychika hrá vo vašej únave aj vo vašom zdravotnom stave obrovskú úlohu.

Vyrazte na prechádzku

Akýkoľvek pohyb stimuluje vašu bdelosť a slnečné lúče vás nabijú energiou. Slnečné svetlo vypne produkciu tzv. melatonínu, čo je hormón, ktorý spúšťa pocity ospalosti. Vydajte sa teda na prechádzku, zaženiete svoju únavu. Načerpajte enegie zo slniečka a jeho lúčov, kochajte sa pohľadom na rozvetajúcu krajinu.

Dostatok spánku

Jedna z najväčších chýb a zároveň nedostatkov. Aby ste sa cítili svieži a vo forme, je podľa odborníkov potrebné naspať aspoň osem hodín každý deň. Je samozrejmé, že to môže byť veľmi individuálne, ale osem hodín by mal byť zdravý základ. Ak je to teda len trochu možné, chodievajte spať včas.

Ignorujte vaše chute

Venujte sa strave. Áno, aj zlá strava môže byť spúšťačom vašej unavenosti. Mastné a sladké potraviny predstavujú pre vaše telo vynaloženie hŕbu energie na to, aby tieto potraviny dokázalo rozštiepiť. Veľký prísun sacharidov predstavuje pre vaše telo veľké výkyvy hladiny cukru v krvi, a preto sa potom cítite ešte oveľa viac unavení. Ak teda máte potrebu vziať si niečo sladké na energiu, radšej sa napite vody a vydržte dvadsať minút, než chute opadnú.

Dostatok tekutín

Dostatočne pite. Najlepšie čistú vodu a nie žiadne sladené limonády. Voda dokáže váš organizmus nakopnúť, rozprúdiť a vašu únavu rozhodne o dosť zmierniť.

Pite kofeín

Kofeín je obrovským prínosom pre udržanie sa v čulosti a zbavenia únavy. Kofeín môžete získať jednoducho z kávy, energetických nápojov a iných podobných tekutín. Dokáže váš mozog nastimulovať a vašu únavu zmierniť. Nie je ale vhodné, aby ste sa namiesto spánku prelievali kofeínovými nápojmi. Malo by to totiž zase vplyv na vaše obličky, pečeň a v neposlednom rade aj na srdce.

Vyhnite sa intenzívnemu cvičeniu

Pravidelné cvičenie je skvelé pre vašu kondíciu, ale preťažovanie a väčšia intenzita vám môže začať škodiť. Ak sa chystáte po prebdenej noci na intenzívnejší tréning, nemusí sa vám to vyplatiť. Vaše telo bude oslabené, odrazí sa to na vašom výkone aj na možných zdravotných následkoch.

Vôňa citrusov

Mäta spoločne s citrusovými plodmi alebo dokonca aj s eukalyptom vás dokáže prebrať. A ešte navyše ako bonus dokáže povzbudiť vašu pamäť.

Dobite si energiu

Ako na kruhy pod očami

Kruhy pod očami sú znakom vašej únavy. Okolie vašich očí je totiž veľmi citlivé na zmeny. A ako na to, aby ste rozprúdila prietok lymfy v tejto oblasti a kruhy pod očami zmiernili?

  • Najjednoduchším spôsobom je chlad. Taká kocka ľadu je hotový zázrak. Niekomu môže stačiť samotné opláchnutie tváre studenou vodou.
  • Môžete využiť použité sáčky od vylúhovaného čaju, potom čo ich dáte na chvíľu do chladu.
  • Veľmi účinné a všeobecne známe sú aj plátky z čerstvej šalátovej uhorky.
  • Pite veľa vody. Voda je veľmi dôležitá na všetko. Dostatočný pitný režim čistej vody vám zlepší funkciu obličiek a zároveň sa aj urýchli a zlepší zadržiavanie vody vo vašom tele.
  • Používajte krémy, ktoré sú určené na očné okolie.
  • Zaraďte do vášho jedálnička potraviny, ktoré obsahujú dostatok železa. Napríklad červené mäso.

Kedy kruhy pod očami vznikajú najčastejšie?

  • Zlou životosprávou.
  • Alergiou.
  • Stresom.
  • Nadmernou námahou.
  • Pri zadržiavaní vody v tele.
  • Zmenou hladiny hormónov.
  • Zlou starostlivosťou o vaše očné okolie.
  • Nevhodným životným štýlom.
  • Nedostatkom spánku.

Veľká únava a nedostatok energie môže byť známkou zdravotných problémov

Únava môže byť aj varovným signálom pre závažné ochorenia a neradno ju podceňovať.

Aké neduhy a choroby vás môžu stretnúť a ktoré choroby sa prejavujú veľkou únavou?

  • Ochorenie nádorového typu.
  • Choroby spojené so zlou imunitou.
  • Choroby týkajúce sa pľúc, obličiek, srdca.
  • Najrôznejšie infekčné choroby.
  • Zle fungujúca štítna žľaza.
  • Depresia.
  • Syndróm vyhorenia.
  • Chronický stres.
  • Cukrovka.
  • A veľa ďalších, zákerných a nebezpečných.

Nie sme stroje, ani roboti. Je síce pravda, že zdravotníctvo sa vyvíja, ale len tak ktovieaká výmena pokazenej súčiastky v našom tele nie je úplne bežná. Vždy to ako sa správame k svojmu telu, sa niekde prejaví a naše telo nám náš nezáujem skôr či neskôr vráti. Niekedy bohužiaľ až vo forme závažných ochorení. A vtedy už môže byť neskoro, pretože zdravie máme len jedno a je to najdôležitejšie. Ak teda na sebe pociťujete akékoľvek známky únavy, doprajte si včas toho správneho odpočinku, aby raz nebolo neskoro. Oddýchnuť a nabrať silu môžete v saune, vo wellnes, ale aj pri obyčajnej prechádzke. Všetky aktivity, pri ktorých môžete relaxovať, nájdete v akomkoľvek väčšom meste a to či už ste z Bratislavy, Košíc alebo Trnavy. A kto vie, možno počas vášho relaxu stretnete aj niekoho kto sa pre vás stane do budúcna tou pravou alebo tým pravým.

[Kač]

Zdieľajte tento článok na: