Domov

Zoznamovací dotazník

Rýchlozoznamka

Lifestyle magazín

Registrovať teraz

Všetky články Všetko o zoznamovaní Zdravie a krása Voľný čas Recenzie

Ako prestať fajčiť: jednoducho NEFAJČITE!

12.september 2014
Ako prestať fajčiť: jednoducho NEFAJČITE!

Všetci vedia, že fajčenie rozhodne neprospieva nášmu zdraviu, ako dôkaz môžu poslúžiť nechcené obrázky vnútorných orgánov fajčiarov. Napriek tomu mnoho z nich vzdáva boj so svojím zlozvykom predčasne. Zbaviť sa závislosti na cigaretách nie je ľahké, ale ani nemožné. Dokázali to iní, zvládnete to aj vy.

Fajčiť už dávno nie je moderné! Dnes letí zdravý životný štýl, a snahy vyzerať mlado a vitálne rozhodne nepodporíte krabičkou cigariet denne. Ak neveríte, že fajčenie škodí zdraviu, rozhodne vás nepoteší, jeho negatívny vplyv na pleť a príčina starnutia pleti. Ak chcete zapadnúť do dnešného ideálu krásy, mali by ste cvičiť (najlepšie behať), jesť zdravo a hlavne nefajčiť!

Rozšírenou výhovorkou fajčiarov vo veľkomestách je, že rovnako vdychujú nebezpečné splodiny vďaka znečistenému ovzdušiu, a nezáleží na tom, či fajčia alebo nie. Čiastočne im musím dať za pravdu, ísť chvíľu pozdĺž áut čakajúcich na semaforoch je ako dať si cigaretu či dve. Avšak fajčenie tento negatívny vplyv ešte viac umocňuje.

Psychická závislosť je horšia ako fyzická

Zavislost_na_cigaretach

Cigarety spôsobujú fyzickú i psychickú závislosť. Kým prvú telo zvládne pomerne rýchlo prekonať samo alebo s pomocou biorezonancie, tá druhá leží len na našej vôli. Nielen príležitostní fajčiari majú vôňu tabaku spojenú s rôznymi situáciami napríklad s večierkami alebo vysedávaním v kaviarni. Iní si zapália zo stresu. Nech je vaša situácia s cigaretou akákoľvek, snažte sa jej vyvarovať, aby ste obmedzili možné pokušenie.

Rozhodne si uľahčíte odvykanie, keď prvý mesiac vynecháte večierky, veď s priateľmi sa môžete stretnúť aj inde. Namiesto kávy radšej pite čaj, keďže mnoho fajčiarov opisuje, že svoju závislosť majú spojenú práve s vôňou a pitím kávy. A ak ste si zvykli na rituálnu cigaretu s kolegami na balkóne a nechcete prísť o spoločenské kontakty. Pridajte sa k nim ako vždy, ale namiesto krabičky si vezmite so sebou jablko. Nepriberiete ani kilo, podporíte trávenie a hlavne si nezapálite.

Vo dvoch se lepšie odvyká fajčeniu

"Moja partnerka sa rozhodla nefajčiť a ja som sa k nej pridal. Nebavilo ma sedieť osamote a fajčiť na balkóne. Predtým sme sa vždy doma zišli po práci a dali si spoločne na balkóne cigaretu, "popisuje Ľuboš a dodáva, že najnáročnejšie bolo posedenie v krčme a večierky. "S partnerkou sme sa vzájomne hecovali, že kritickú časť večera vydržíme a nezapálime si," vysvetľuje. Naproti tomu Davidovi pomohla s najťažšími situáciami e-cigareta, ale tá podľa názoru iných užívateľov často zvádza k návratu k bežným tabakovým cigaretám.

Ak váš partner nikdy nefajčil, nemôže chápať, ako ťažko sa psychická závislosť prekonáva. Nič mu však nebráni, aby vás podporil. Ak žijete single a chcete sa zbaviť cigariet, nájdite niekoho vo svojom okolí, kto sa tiež chce odnaučiť fajčiť. Vo dvoch sa všetko lepšie zvláda. Ak zlyháte, pokojne sa priznajte a napnite ešte viac svoje sily.

Čím menej cigariet, tým viac kíl?

spaky

Nie je pravidlom, že kto prestane fajčiť, naberie na váhe. Iba štvrtina bývalých fajčiarov registruje nadbytočné kilogramy. Nikotín pomáha urýchliť tráviaci proces, čo je nutné mať na pamäti. Ak niekto nevie, ako prestať fajčiť a nepribrať, môže sa poradiť so svojím lekárom alebo v antinikotinových centrách, či poradniach pre fajčiarov. Jednoduchý návod znie, ak ste sa rozhodli zahodiť cigarety, mali by ste úmerne zvýšiť fyzickú aktivitu. Tým podporíte spaľovanie, ktoré dovtedy urýchľovala cigaretová závislosť. Navyše bez cigariet sa vám bude ľahšie cvičiť.

"Prestala som fajčiť, pretože už mi vadilo, koľko tým strácam času. Navyše chcem byť v budúcnosti matkou a nechcem, aby moje dieťa pykalo za moju hlúposť, "vysvetľuje Iveta svoje dôvody. Opisuje ťažké abstinenčné príznaky ako náladovosť, precitlivenosť, nervozitu a ďalšie. Podľa jej slov sa potrebovala toho všetkého fyzicky aj psychicky zbaviť, preto začala behať. "Keď som bežala, doslova som utekala! Hnalo ma nutkanie všetko zo seba striasť a vybehať, "vysvetľuje. Podľa nej práve väčšie množstvo pohybu jej pomohlo, že nepribrala. Teraz už športuje pre radosť.

Mnoho čerstvých nefajčiarov potrebuje náhradu, ktorú nachádzajú v jedle. Je to pomerne logické, pretože prekonať psychickú závislosť - niečo si neustále strkať do úst, je veľmi náročné. Rôzne knihy ako prestať fajčiť, radia ukusovať zeleninu alebo ovocie. Ak sa vrhnete miesto na škatuľku cigariet na tabuľku čokolády, pestujete si akurát závislosť na jedle a vytvárate si ďalšie závažné zdravotné problémy (cukrovku a obezitu).

[paf]

Zdieľajte tento článok na: