Domov

Zoznamovací dotazník

Rýchlozoznamka

Lifestyle magazín

Registrovať teraz

Všetky články Všetko o zoznamovaní Zdravie a krása Voľný čas Recenzie

33 rád, ako sa mať lepšie

17.október 2017
33 rád, ako sa mať lepšie

Ako schudnete? Ako si udržíte svoju váhu? Ako dostať najlepšie svoje telo do plaviek? Takých otázok nájdete na internete a ostatných médiách obrovské množstvo. Leto je preč, čítať sa vám už možno o chudnutí nechce, ale i tak by ste mali týchto 33 rád ešte zvládnuť mohli, určite sa vám to nestratí.

Jesť rýchlo?

Nie, určite si vychutnávajte každé sústo. Pocit nasýtenia budete mať až po 20 minútach a vaše chuťové poháriky si užijú dlhší pocit slasti. Ten, kto sa s jedlom ponáhľa, toho zje iba viac, čo nie je vôbec potrebné. Urobte si na svoje jedlo kľud, pekne si s ním sadnite ku kuchynskému stolu, prestrite si a nehádžte ho do seba pri linke.

Športom možno neschudnete

Šport vám automatický nezaručí, že zhodíte kilá. Znie to zvláštne, ale je to tak. Svaly vážia viac ako tuk, preto váha nemusí ukazovať menej, keď veľa športujete. Rozdiel v zrkadle ale uvidíte, všetko bude pekne pevné, nie oslabené. Určite viete o čom je reč, dámy sa už určite so svojou kamarátkou dohadovali o tom, koľko tá druhá schudla a tá tvrdila, že na váhe nič. Ale bolo to vidieť!

Užitočný olej

Objednajte si v reštaurácii najlepšie ako predkrm šalát. Dôvod? Olej v dresingu vás dokonalo zasýti, a preto sa neprejete hlavného jedla. A ten šalát si môžete dať pokojne aj ako hlavné jedlo.

Skorá večera

Čím skôr večeriate, tým lepšie. Ideálne by bolo najneskôr 2hodiny predtým, ako si idete ľahnúť. Večer a v noci je totiž metabolizmus najefektívnejší. Keď sa najete teste pred spaním, telo bude nejakú dobu spaľovať zjedené jedlo nie tuk. Nie vždy je to možné a mlsná vás bude naháňať, ale pokúste sa odolať, vyplatí sa to.

Behajte

Nejedzte pred kardio tréningom nič, čo by vás zaťažovalo v žalúdku (napr. potraviny s balastnými látkami), to by vás len brzdilo. Ideálne sú rýchlo stráviteľné sacharidy. Navyše behať môžete úplne všade, je to naozaj vďačný šport pre každého.

Light? Jednoducho!

Chcete celkom jednoducho obmedziť kalórie? Nahraďte bežný cukor cukrom brezovým! Je rovnako tak sladký, zato má o úctyhodných 40% menej kalórii. Aké jednoduché to je.

Pozor, smoothie!

Rýchlo sa môže stať že si dáte kalorickú bombu miesto vitamínovej. V niektorých hotových smoothies je totiž obrovské množstvo cukru. Buď si najskôr otestujte značku, ktorú chcete kúpiť alebo si u mixujte vlastné smoothies. A dávajte prednosť zeleným kokteilom alebo tým z bobuľovitého ovocia.

Chudnúci šprint

3 kila za 5 dní? Len to nie! Schudnite maximálne 0,5 kilogramu svojej váhy týždenne, inak sa prehodí váš metabolizmus do úsporného režimu, čo je kontraproduktívne a to nechcete. Určite je lepšie si počkať na výsledky, ktoré zostanú nastálo.

Jedno kilo po druhom

Vaše ciele chudnutia by nemali byť nikdy príliš vysoké, ale predovšetkým realistické, aby ste ich postupne mohli dosahovať. To vás bude zároveň tiež viac motivovať k pokračovaniu.

Ráno s vajíčkom

Bolo preukazane, že ten, kto je k raňajkám vajíčka, sa cíti spokojnejší, menej toho zje v poludnie a lepšie dokáže odolávať lákadlám medzi hlavnými jedlami.

Stresom sa tlstne!

Štúdia, ktorá bola vypracovaná v Ohio State University dokázala, že v strese sa spáli menej kalórii. Tak sa pokúste byť v pohode.

Rady na pekné telo

Stále ten JO-JO efekt!

Schudli ste, ale stane sa, že po 3 týždňoch, kedy máte po diete všetky spálené kila zase naskočia. Aby ste tomu zabrálili, musíte dať ruky preč od krátkodobých diét, ktoré v podstate k ničomu dobrému nie su. Radšej zmeňte trvale svoj jedálniček, a to zmysluplne.

Pitný režim

Ten, kto vypije 1,5 až 2 litre vody, ten schudne rýchlejšie, pretože voda urýchľuje metabolizmus. A k tomu pomáha vypínať vašu pleť. Voda, voda, voda, to je riešenie.

Po tuku sa tlstne

Nie? Iba, ak je ho veľa! Nenasýtené, zdravé tuky, ako napríklad tie, čo nájdete v avokáde alebo v lososovi, pri chudnutí dokonca pomáhajú, pretože dokážu na dlhú dobu zasýtiť.

Čas na činky

Posilňovanie by malo patriť ku každému chudnutiu, na ktoré sa dáte. A prečo? Pretože pri tejto aktivite svalov spaľuje telo veľa energie, a to ešte 48 hodín po cvičení. Že nemáte čas chodiť do posilňovne? Nemusíte nikam chodiť, zacvičiť si môžete i doma v súkromí, len si je potreba stanoviť nejaké ciele a plány.

Filmové mlsanie

Jesť u televízie alebo pri pozeraní napríklad filmu u počítača, to môže byť rozhodne kontraproduktívne. Dobrý nápad to nie je. Keď sa sústredíte na reláciu, tak nevnímate, kedy už máte dosť, proste nevnímate vašu klapku.

Ostrý tip

Čo urýchľuje metabolizmus? Je to chilli, čierné korenie, chren! Chilli navyše bráni tukom v ich usadzovaniu v tele. No, nie je to HOT?

Voľba diéty

Nezáleží na tom, či sa rozhodnete pre low fat, surovú alebo delenú stravu, pretože iba ten, kto má menší prísun kalórii, než koľko ich spotrebuje, schudne. úplné najlepšie je nevsadiť na žiadnu zaručenú diétu, i keď ako sa zdá podľa skúsenosti a názorov celebrít, tak je každá zaručená.

Cheat day!

Odriekanie prináša ovocie? Nemusíte si stále niečo odriekať! Striktné zákazy vedú iba k tomu, že ich po čase začnete porušovať a vaše chudnutie skončí v tu chvíľu u vody. Ako si pomôcť? 1 krát týždenne si nastavte deň, kde je všetko povolené. Tak sa chudnutím prekúšete.

Drzé plody

Áno, ovocie je zdravé. Ale tiež obsahuje veľa cukru. Preto to s jablkami a podobným ovocím nepreháňajte. Zeleniny sa oproti tomu môžete najesť do sýtosti. Ale nedivte sa, že ak to preženiete zeleninovou večerou, môžete sa cítiť ako nafúknutý balón.

Kofeínové povzbudenie

Espresso, prosím! Tiež káva podnecuje metabolizmus. Okrem toho štúdie opäť dokladajú, že by sa mala piť pred športom, pretože vám dodá viac energie. Tiež ste počuli skôr opak?

Len na polovicu

Je to taký jeden malý trik. Uvarte si ryžu, postavte ju na 12 hodín na chladničky, znovu ju ohrejte. Ušetríte si tak 50% kalórii. Pri ohrievaní totiž začínajú vznikať rezistentné škroby, ktoré nedokážeme zhodnotiť. To ste možno ešte nepočuli, že?

Už ste držali diétu?

Preč s váhou

Kolísanie hmotnosti je úplne normálne, a to preto, že naše telo zadržuje vodu. Ale toto kolísanie nás potom nesmierne demotivuje k ďalšiemu pracovaniu na sebe. Preto bude lepšie, keď sa budete riadiť vlastnou intuíciou. Nechcete ju vyhodiť? Tak z nej vyberte baterky.

Tvrdá pravda

Alkohol náš metabolizmus takmer úplne zastavuje na dobu, pokiaľ sa odbúra. Au... Nič príjemné pre naše telo. Alkoholu neholdujte.

Pite s mierou!

I po nealkoholických nápojoch sa tlstne! Áno, je to tak, sakra. Pohár pomarančového džúsu má takmer 11 kalórii. Tak si vyberte na pitie niečo viac vhodné, pozor na cukry.

Hýbte sa!

Znie to veľmi jednoducho, ale má to tiež zmysel. Počíta sa totiž každý pohyb. Výťahy a eskalátory začnite ignorovať, choďte pešo a jazdite väčšie vzdialenosti radšej bicyklom. Dajte svojmu autíčku oddych.

Čokoládový urýchľovač

Ha! A je to tu! Nová štúdia dokázala, že čokoláda je dobrá pre náš metabolizmus! Bohužiaľ len pri konzumácii jedného kúska denne. A nie každý z nás dokáže po otvorení tabuľky čokolády ju zasa schovať.

Chudnutie v spánku

Tak toto nie je sen! Kto spí v noci menej ako 6hodín, ma sklony k nadváhe. A to tiež zistila štúdia University of California. Preto rýchlo bežte do postele a to s kľudom.

Muži sú na tom lepšie

Muži majú svoje pocity hladu lepšie pod kontrolou ako ženy, a preto lepšie a rýchlejšie chudnú, tiež šport im je viac vlastný. No, smutné, nespravodlivé, do neba volajúce pre ženy.

Nulová diéta

Aký asi môže mať nulová diéta efekt na chudnutie? No, áno, nulový. Keď máte hlad, prichádzame tak predovšetkým o vodu a svaly. A hlavne o dobrú náladu a začíname byť oslabený a protivný.

Žiadne sacharidy? To nejde!

Život bez chleba, cestovín, zemiakov, tak to by bolo hlúpe. Svaly, srdce, mozog sacharidy potrebujú pre svoj výkon, tak mu ich neodopierajte.

Neverte reklamám

Light produkty majú síce menej kalórii, ale nezasýtia vás na dlho. Výnimkou sa stáva nízkotučný tvaroh, vďaka veľkému množstvu bielkovín, ktoré obsahujú.

Celkom podľa môjho vkusu!

Aký je najefektívnejší šport pri chudnutí? Taký, ktorý vás najviac baví, pretože len u toho vydržíte. Nezáleží na tom, či ide o jogging, jógu, alebo stolný tenis. Každý šport vám pomôže sa zbaviť prebytočného tuku.

Tak, ak sa dostanete do správnej formy a budete sa cítiť parádne, tak sa hneď zoznámte s druhou polovičkou a vezmite ju niekam na rande po našej krásnej zemi.

[ivi]

Zdieľajte tento článok na: