Domov

Zoznamovací dotazník

Rýchlozoznamka

Lifestyle magazín

Registrovať teraz

Všetky články Všetko o zoznamovaní Zdravie a krása Voľný čas Recenzie

Zobnite si riasy alebo sinice

12.jún 2014
Zobnite si riasy alebo sinice

Stojí za to pridať do svojho jedálnička doplnky stravy? Niekto v tom vidí len lobbing farmaceutických firiem, iný zase spôsob, ako mať istotu, že telu dáva naozaj všetko potrebné. Čo však rozhodne stojí za zamyslenie, sú riasy.

Rias existuje veľké množstvo a nie je ľahké sa v nich orientovať. Medzi ľuďmi sa ako doplnok stravy ujali najmä dve: chlorella a v Slovenskej republike zatiaľ menej populárna spirulina. Tá bola dokonca v OSN vyhlásená ako potravina roka.

"Sú to výborné potravinové doplnky a rozhodne je možné jesť ich denne. Obsahujú tak obrovské množstvo vitamínov, minerálov, probiotických baktérií, že je to až neuveriteľné. Žiadna iná rastlina sa nedá s nimi porovnať, "nadšene konštatuje Roslyn Uttleymoore z asociácie Smart Food a dodáva, že spirulinu by sme mali všetci zaradiť do svojho jedálnička, pretože pre nás nie je možné si za normálneho pracovného dňa ustrážiť perfektne vyváženú stravu.

Zoznámte sa s rozdielmi

Chlorella dodá telu viac potrebných látok ako obyčajná zelenina, čo neznamená, aby sme ju prestali konzumovať. Hlavný rozdiel medzi spirulinou a chlorellou je, že spirulina nie je riasa, za ktorú ju veľa ľudí považuje. Jedná sa o sinice, teda skôr baktériu. Oproti nej chlorella je jednobunková japonská či ázijská sladkovodná riasa. Obe sa vyskytujú na Zemi takmer 3 miliardy rokov a majú teda už niečo za sebou. Ak dokázali prežiť takto neuveriteľne dlhú dobu, je rozhodne zaujímavé poznať ich účinky a využiť ich silu.

V niečom sú si podobné

Obsahujú komplex vitamínu B, ďalej vitamíny E, A, H, D, C a ďalšie, sú bohaté na rôzne druhy minerálov, aminokyseliny, veľké množstvo bielkovín a probiotické baktérie. Samozrejme patrí k ich zložke chlorofyl, ktorý pomáha s tvorbou hemoglobínu v krvi.

"Detoxikujú organizmus od voľných radikálov, aj ťažkých kovov, ktoré sa môžu v našom tele usadzovať. Pomáhajú znížiť vysoký krvný tlak a regulovať hladinu cholesterolu. Navyše podporujú funkciu lymfatického systému, "ako uvádza vo svojom videu asociácia the Daily Dose. Chlorella je doporučovaná aj ako súčasť stravy po operácii, pomáha obnovovať tkanivo a posilňuje imunitný systém. Mnoho športovcov ju užíva na rekonvalescenciu po náročnom výkone. Výhodou je, že sa s ňou nepredávkujeme a môžeme ju užívať dlhodobo každý deň.

"Ja sama som chlorellu využívala i k ústnej hygiene. Najprv som ju rozkúsala, nechala v ústach, a potom som si normálne kefkou a pastou čistila zuby. Pomohla mi s liečbou krvácajúcich ďasien a zahojenie rany po trhaní zubu múdrosti, "hovorí farmaceutka Ivana.

zobnite_si_riasy

Ktorú si dať?

Pre tých, ktorí majú hustú krv a zúžené cievy je vhodnejšia spirulina, tá vďaka vitamínu K obmedzuje účinnosť liekov na riedenie krvi (warfarínu). "Naopak: vďaka obsahu "slniečkového "pigmentu fykocyanínu ju odporúčam chudokrvným zmrznutým ľuďom na podporu krvotvorby," vysvetľuje Bob Dvořák, odborník na chlorellu aj spirulinu a dopĺňa, "Kto potrebuje dopĺňať živiny a prečisťovať organizmus, kto potrebuje dať do poriadku črevá a ich bakteriálny obsah, mal by dať prednosť chlorelle. Kto chce budovať figúru a trápi sa diétami, alebo mu chýba energia, mal by siahnuť po spiruline." Ideálne je kombinovať oba zázraky prírody.

[paf]

Zdroje: http://www.celostnimedicina.cz/chlorella-versus-spirulina.htmwww.enerfood.comhttp://humansarefree.com/2014/01/is-chlorella-no1-super-food-in-world.html

Zdieľajte tento článok na: