Domov

Zoznamovací dotazník

Rýchlozoznamka

Lifestyle magazín

Registrovať teraz

Všetky články Všetko o zoznamovaní Zdravie a krása Voľný čas Recenzie

Sociálne siete, komunikátory a iné závislosti

17.jún 2016
Sociálne siete, komunikátory a iné závislosti

V dnešnom svete "kompov" je ťažké odolať sociálnym sieťam. Dokázali by ste to? Ak nie, tak nie ste sami. Sú návykové!

Väčšina ľudí, ktorých poznáte, vrátane vás, kontrolujú a komunikujú na sociálnych sieťach celý deň. A nikto z nich nemá žiadnu predstavu o tom, koľko svojho skutočného času strávia na sociálnych médiách. Väčšina veľkých firiem využíva práve sociálne siete pre zdieľanie svojho obsahu, ich siete sa potom stávajú návykové a vy nemôžete odolať tomu, aby ste mali nové informácie ako prvý. Sociálne médiá sú ako droga. Potrebujete kontrolovať svoj Facebook, aby ste zistili, kto vám dal LIKE pod vaše selfíčko, nezabudnete skontrolovať aj Instagram, Twitter, Snapchat... Toto všetko už je neoddeliteľnou súčasťou vášho života.

Výsledky americkej štúdie z roku 2011 hovoria:

Jeden z ôsmich ľudí je údajne závislý na svojom smartfóne a čím viac ho používa, tým je to horšie. Podľa štúdie, ktorá bola vykonaná v Amerike, tak dokonca 13% ľudí je preukázateľne závislých. Priemerný užívateľ strávi na smartfóne 3,6 hodiny denne. Kľúčovými ukazovateľmi, že je niekto závislý je, že je podráždený, náladový, osamelý a dokonca aj žiarlivý. Ďalším znakom môže byť aj posadnutosť fyzickým vzhľadom. Objavil sa aj názor, že na základe týchto štúdií by mali výrobcovia inteligentných telefónov prísť s tým, že sú návykové a mali by svojich užívateľov varovať. Štúdia v roku 2011 prišla navyše na to, že viac ako polovica dospelých a dve tretiny dospievajúcich uviedli, že používajú svoj smartphone aj medzitým čo majú diskusiu s ostatnými. Takmer štvrtina dospelých a tretina tínedžerov používa chytrý telefón aj počas jedla a viac ako pätina dospelých pripustila, že použila ich telefón aj v kúpeľni. Štúdie sú veľmi zaujímavé, pretože odhalili, že pre niekoho je vlastne ťažké odvykanie od sociálnej siete zvanej Facebook.

História podľa dátumu vzniku:

2005 - vznikol Youtube

2006 - Facebook

2006 - Twitter

2007 - Tumblr

2010 - Instagram

2013 - Snapchat

Youtube - obrovský návykový koktail

Tento server je extrémne návykový najmä pre osoby mladšie 20 rokov. Táto skupina ľudí používa Youtube ako svoj hlavný zdroj zábavy. Veľa z nich skúša na tomto serveri zaujať, či už je to zábavným videom alebo tzv. Youtuberingom. Čo sú rady "do života" vo forme videa.

Najväčšia sociálna sieť zvaná Facebook

Vo svete sociálnych sietí je na prvom mieste v obľúbenosti bezkonkurenčne Facebook. Stal sa najvyššou sociálnou sieťou. Všetci sú na Facebooku, pretože každý je na Facebooku. A dokonca aj ľudia, ktorí nemajú radi sociálne siete, ho používajú, niektorí tajne, pod inými menami, ale používajú. Je to miesto, kde sú ich rodinní príslušníci, priatelia a kolegovia. Pre niekoho to môže byť aj jediné miesto, kde môžu komunikovať so svojimi vzdialenými príbuznými či kamarátmi. Je to výborné miesto na zdieľanie fotiek s touto skupinou ľudí.

Twitter

Môžete dostávať okamžité aktualizácie o veciach, ktoré vás zaujímajú. A bude vám umožnené sledovať všetky udalosti, spoločenské diania a vaše obľúbené celebrity v reálnom čase.

Tumblr

Sociálna sieť zameraná na blogovanie. V roku 2014 mala táto sociálna sieť cez 184 miliónov blogov, samozrejme aj vrátane tých neaktívnych.

Instagram

Aplikácia, ktorá funguje aj bez chytrého telefónu. Instagram je jednoduchý spôsob, akým zachytiť a zdieľať svetové momenty. Môžete sledovať svojich priateľov a rodinu.

Snapchat

Jedna z najnovších aplikácií. Jedná sa o chatovaciu aplikáciu, v ktorej hrajú najdôležitejšiu úlohu fotky. Môžete samozrejme odosielať aj videá.

Existuje samozrejme množstvo ďalších voľne dostupných komunikátorov, ako napríklad Viber, Whats up... A keby ste mali s akoukoľvek aplikáciou či komunikátorom problém, nie je nič jednoduchšie, ako využiť internet a nájsť si vždy príslušné návody a rady, ako sa v danom prostredí, tej či inej príslušnej aplikácie či komunikátora zorientovať. Nehľadiac na to, že vo vašom okolí určite nájdete veľa odborníkov, ktorí vám radi pomôžu.

Ako rozpoznať príznaky závislosti na Facebooku?

V súčasnej dobe neexistuje žiadna taká vec ako je medicínsky a preukázateľne diagnostikovaná závislosť na Facebooku či iných sociálnych serveroch a aplikáciách. Avšak je to závislosť ako akákoľvek iná, ktorá vám môže prerásť cez hlavu a veľmi negatívne ovplyvniť váš život a vaše vzťahy s okolím.

Ako spoznáte, že už ste závislí?

  • Prebudíte sa a prvá vec, ktorú potrebujete urobiť je, že skontrolujete Facebook. A zároveň je to aj tá posledná vec, ktorú urobíte v noci pred spaním.
  • Všetko, čo chcete urobiť, je tráviť čas na Facebooku, a to aj na úkor vašej práce, ktorú treba urobiť, alebo na úkor plánovaného rodinného stretnutia.
  • Ak vám nefunguje Facebook ste nervózny.
  • Nedokážete byť bez Facebooku viac ako jeden deň a stále ho kontrolujete.
  • Máte veľa ľudí v priateľoch, ale stále sa cítite sami a keď chcete niekam zájsť, nemáte sa komu ozvať.
  • Musíte stále "postovať" nejaké fotky? Ste schopní pre to najlepšie selfíčko ohroziť váš život alebo dokonca aj život niekoho iného?
  • Dokážete na "stenu" nahádzať veľa fotiek aj z aktivity, ktorú robíte bežne každý deň?

Ako sa zbaviť návyku

  • Závislosť na sociálnych médiách je reálna a môže poškodiť nielen vašu kariéru, ale dokonca aj trvalo a nevratne poškodiť váš vzťah. Najlepším riešením by bolo, keby sa vám podarilo začať korigovať svoj čas strávený na sociálnych sieťach a plánovať si, ako tam stráviť, len minimálny čas. Ak sa vám toto podarí, potom ste na najlepšej ceste na zbavenie sa závislosti, ktorá ešte nie je tak veľká.
  • Odstráňte aplikáciu sociálnych médií zo svojho telefónu. Mali by byť odstránené z telefónu a prístupné len a len z vášho notebooku. Vytvorí sa tým hranica a budete môcť lepšie koordinovať svojou každodennú rutinu, ktorou je myslená neustála kontrola facebooku, či vám niekto nepíše alebo nepísal. Instagram a Twitter môžu zostať, ak nie ste prehnane vášnivým sociálno-mediálnym človekom.
  • Začnite si uvedomovať vplyv sociálnych médií na svoj osobný a profesionálny život. Sústreďte sa na to, aby ste znížili používanie týchto médií. Napíšte si tri podstatné dôvody, prečo nie je správne, aby ste na sociálnych sieťach viseli stále. Tento zoznam si umiestnite na dobre viditeľné miesto, aby ste ho mali čo najviac na očiach.
  • Skúste sa s ostatnými dohovárať takým spôsobom, aby ste nemuseli sociálne komunikátory využívať.

        [kač]

Zdroj: http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2977879/One-eight-people-addicted-smartphone-use-worse-gets-study-claims.html

http://thoughtcatalog.com/alex-kazemi/2013/11/earnest-guide-to-breaking-your-social-media-addiction/

Zdieľajte tento článok na: