Domov

Zoznamovací dotazník

Fotozoznamka

Lifestyle magazín

Registrovať teraz

Všetky články Všetko o zoznamovaní Zdravie a krása Voľný čas Recenzie

Plávanie - aktivita pre deti, rodičov i dedkov a babičky

8.júl 2014
Plávanie - aktivita pre deti, rodičov i dedkov a babičky

Horúce letné dni nabádajú na schladenie sa vo vode. Nezáleží, či si vyberiete prírodné kúpalisko alebo bazén, využite naplno pobyt vo vode a plávajte, čo môžete. Urobíte dobre telu aj duši.Můžete schudnúť, zlepšiť si kondíciu a zoznámiť sa na pláži.

Čo o plávaní možno neviete

Plávanie patrí k jednému z najprirodzenejších a najzdravších pohybov človeka. K presunu cez vodnú hladinu ho používali už antickí Gréci, rovnako ako mnoho iných zručností aj plávanie zažilo svoj ​​stredovek. Táto schopnosť sa dostala do stredu záujmu až u renesančných humanistov, ktorý ju začali rozvíjať.

Plávanie najlepšia cesta k zdravému telu

Ide o pohybovú aktivitu vhodnú pre všetkých bez rozdielu veku a kondície. Pri plávaní sa zapájajú rovnomerne všetky časti tela. Tento pohyb ocenia najmä ľudia s problémami kĺbov. Mnoho lekárov odporúča plávanie a cvičenie vo vode ako prvotný namáhavý pohyb vhodný k rehabilitácii napríklad po operácii kolena.

Vďaka nadnášajúcím vlastnostiam vody nie je človek, tak rýchlo unavený a nepociťuje záťaž svojej váhy ako napríklad pri behu. Hoci nám voda pomáha aj nám v pohybe bráni a zvyšuje záťaž, vďaka čomu človek musí k pohybu vynaložiť oveľa väčšie úsilie a energiu. Pravidelným plávaním sa veľmi rýchlo chudne. Ide o vytrvalostný šport, pri ktorom sa spáli veľké množstvo kalórií a tukov. Aby bolo plávanie účinným nástrojom chudnutia, je potrebné dodržiavať niekoľko zásad:

•    Aspoň 30 minút bez prestávky
•    Voda teplá 28 stupňov a viac
•    Sústrediť sa na správnosť pohybu a vnímať prácu všetkých svalov
•    Rytmické dýchanie
•    Pravidelnosť

plavanie

Účinky plávania

Nezáleží, akú si zvolíme techniku plávania, účinky by mali byť podobné ak nie rovnaké. Precvičíme celé telo, pri správnom vykonávaní pohybov uvoľníme chrbát, najmä krčnú chrbticu, ktorá trápi mnoho ľudí vďaka nesprávnemu držaniu tela. Pravidelným dýchaním si rozširujeme pľúcnu kapacitu a navyše modrá farba bazéna upokojuje. Pokiaľ ide o plávanie v prírode, je to doslova balzam na dušu.

Avšak pri vonkajšom plávaní v prírode treba byť ostražitý. Aj trénovaného plavca môže chytiť kŕč zo studenej vody alebo začať unášať spodný prúd. Nemali by sme sa zbytočne snažiť preplávať rôzne vodné toky, jazerá alebo väčšie rybníky. Vždy by sme mali udržiavať primeranú vzdialenosť k brehu.

Plávanie je skvelá letná aktivita, ktorú môžete robiť sami v partii s kamarátmi, rodinou, jednoducho s kýmkoľvek. Navyše stretnete veľa ľudí, či už vo vode alebo na pláži. Ak si teda hľadáte partnera, je na mieste sa zamyslieť, aký rybník vo vašom okolí sa stane cieľom pre túto skvelú činnosť. Napríklad vás niekto osloví pri stánku so zmrzlinou a hranolkami.

[paf]

Zdieľajte tento článok na: