Domov

Zoznamovací dotazník

Fotozoznamka

Lifestyle magazín

Registrovať teraz

Všetky články Všetko o zoznamovaní Zdravie a krása Voľný čas Recenzie

Od zajtra začínam

9.apríl 2015
Od zajtra začínam

Keď to nie je ako predsavzatie do Nového roka, tak je to niekoľko za rok vyrieknuté odhodlanie. Poznáte to? Myslím si, že každý z nás aspoň raz ročne niečo podobné vyhlási. Od zajtra chudnem a budem na seba tvrdá! Ako sa na seba zdravo naštvať a ako sa vôbec odhodlať a začať? Kde vziať správnu motiváciu?

Najlepšie je, keď sa na to vrhnete vo dvojici. Väčšinou, keď začnete rýchlo sami, tak hrozí, že zase rýchlo skončíte. Je predsa len ťažké odolať všetkým tým dobrotám, koláčikom, čokoládam, chipsom, ktoré míňate, keď pred sebou v obchodnom dome tlačíte nákupný vozík.

Nechoďte nakupovať hladný

Keď pôjdete do obchodu a budete mať hlad, je to to najhoršie, čo môžete urobiť. Všetky tie lákadlá na vás budú volať z regálov a vy neodoláte. A to, že nakupujete pre Pavla, pre Janu alebo dokonca na večer či na zajtra vám síce v tú chvíľu pomôže ku zdôvodneniu, aby ste to do toho košíka dali, ale možno to domov ani nedoveziete akú na to budete mať chuť. Následne si to budete len vyčítať a budete si nadávať za svoju slabú vôľu. Takže je dobré sa najesť a potom vyraziť.

Napište si zoznam

Ďalším dôležitým pravidlom je, napísať si zoznam toho, čo potrebujete kúpiť. A potom samozrejme nakúpiť len to, čo potrebujete a utekať rýchlo preč.

Hýbte sa

Aj najmenší pohyb je dobrý. Stále tak budete mať náskok pred tými, čo ležia doma na gauči a len rozprávajú ako začnú. Je mnoho aplikácií, mnoho prístrojov, ktoré vám pomôžu v motivácii a uvidíte nejaký výsledok. Nedávno som si stiahla aplikáciu na meranie krokov a dosť ma osobne baví pozorovať každodenný vývoj. Miesto autom chodím do práce radšej pešo.

Jedálniček

zelenina_a_ovocie

Premýšľajte, čo jete. Nemusíte hneď hladovať, ale je potrebné si trošku strážiť skladbu vášho jedálnička. Ťažko schudnete, keď si budete dávať k obedu halušky každý druhý deň. Je dôležité jesť veľa zeleniny, v ktorej je vláknina, veľa chudého mäsa kvôli bielkovinám. Skúste obmedziť prílohy. Hoci len na tretinu vašej normálne porcie. Obsahujú totiž veľa sacharidov. A samozrejme sa vyhnite sladkému. Predsa len je ľudské občas zhrešiť, ale nie každý deň. Porcie jedla si rozložte s odstupom 2-3 hodiny, na 6 jedál denne.

Pitný režim

Pite veľa a pite neperlivú čistú vodu. Dobrý je aj zelený čaj. Pitím si urýchľujete metabolizmus.

Vydržte

Je veľa diét ako napríklad ovocná, mliečna, Atkinsonova atď., ale verte, že tým si len metabolizmus do budúcna spomalíte a bude pre vás chudnutie potom ešte ťažšie. Jojo efekt sa totiž po týchto "zázračných" diétach dostaví. Je oveľa lepšie a prirodzenejšie chudnúť pomaly a hlavne natrvalo. Normálne je 1kg za týždeň. Takže sa vykašlite na všetky prípravky a zázračné tablety, čo sľubujú úbytok 10 kg za týždeň. Je to len pasca na vašu peňaženku.

Rada odborníka

V dnešnej dobe je na internete veľa dostupných informácií, mnoho rád, mnoho odporúčaní a tiež mnoho stránok, kde vám po zadaní vašej váhy, veku a výšky pošlú nejaký jedálniček. Je to síce nápadité, ale keď vás nikdy nevideli a nepoznajú skladbu vášho tela, tak je to trochu nezmysel. Takže ak chcete radu odborníka, tak si ho dohodnite osobne. Dá vám veľa potrebných a ucelených rád ako na to!

[kač]
 

Zdieľajte tento článok na: