Domov

Zoznamovací dotazník

Fotozoznamka

Lifestyle magazín

Registrovať teraz

Všetky články Všetko o zoznamovaní Zdravie a krása Voľný čas Recenzie

Čo by ste mali pre svoje zdravie urobiť v roku 2019?

4.január 2019
Čo by ste mali pre svoje zdravie urobiť v roku 2019?

Vstup do nového roka znamená pre ľudí nový začiatok. Všetko odteraz môžete robiť inak, môže to byť váš nový štart. A vzhľadom k tomu, že zdravie je to najcennejšie, čo máme, poďme si povedať, čo môžete vo svojom živote zmeniť, aby ste sa o svoje zdravie starali čo najlepšie.

Človek tomu nemusí hovoriť ani predsavzatie, pretože už to samotné slovo dokáže nie jedného odradiť, pretože väčšina ľudí, ktorí si nejaké predsavzatie dajú, ho zhruba po 14 dňoch prestanú dodržiavať. Aj tak ale pre svoje zdravie môžete urobiť v priebehu toho jedného roka veľa a veríme, že väčšina z toho sa vám zakorení a budete v tom pokračovať aj roky nasledujúce. Zdravie je a asi aj vždy bude veľká téma, ktorá sa rieši z pádnych dôvodov. Ničím ho nenahradíte a akonáhle ho poškodíte, často už niet návratu. Zmeňte to už tento rok. Môžete začať postupne, určite nebudete robiť všetko naraz a aj jednotlivé body, ktorým sa budete chcieť venovať, môžete vziať najprv zľahka a až v priebehu roka sa dopracovať k vytúženému výsledku.

Čo teda pre svoje telo urobiť v roku 2019?

Zbavte sa toxických látok

Veľa látok nášmu telu škodí. Príjma ho rôznými spôsobmi, niektoré z nich sa ovplyvnia celkom ľahko, s inými je to zložitejšie...

Toxické látky, môžete do tela dostávať z ovzdušia. Pokiaľ budete bývať v centre mesta, naviac napríklad v takom v ktorom sa niekoľkokrát v roku vyhlási smogová situácia, mali by ste pouvažovať o presťahovaní na dedinu. Väčšiná ľudí si ale toto dovoliť nemôže alebo nechce. A aj človek, ktorý sa na dedinu odsťahuje, musí raz za čas (alebo dokonca každý deň do práce) jazdiť do mesta. Pokiaľ máte akúkoľvek možnosť sa odsťahovať z centra mesta a chcete urobiť niečo pre svoje zdravie, urobte to. Vzhľadom k tomu, že v reštauráciách sa už nesmie fajčiť, nemusíme už "presvedčovať" čašníkov, servírky a barman/ky, aby zmenili prácu. Tým sa od tej doby v práci dýcha omnoho lepšie. S fajčením by ste tak isto mali kvôli svojmu zdraviu prestať, je to asi druhé najčastejšie predsavzatie (hneď po chudnutí/viac sa hýbať/cvičiť). Viac sa o rizikách dozviete na druhý týžden.

Zmeňte životný štýl

Nemusíte to hneď preháňať a zo dňa na deň zo seba urobiť vegána, ktorý naviac je iba raw stravu a pije čistú vodu. Ale aspoň jeden bod z nasledujúcich splňte.

Hydratujte svoje telo

Ľudia často nedodržujú pitný režim a majú veľmi dehydrované telo. Cítite sa často unavený a máte zápchu? Od toho vám môže pomôcť obyčajná voda! Dostatočné množstvo tekutín zvýši vašu energiu, pomôže proti zápchce, ale aj proti ľadvnovým kameňom. Okrem toho zvyšuje funkiu mozgu a ste schopný vyvinúť väčšiu fyzickú aktivitu. Tak isto to pomáha očistiť telo a chudnúť. To už je dosť dôvodov. Mali ste dnes už dostatok vody? Asi nemusíme hovoriť, že voda je najlepšia možnosť, sladké limonády a cukrom napchaté džúsy vášmu telu okrem kíl nič moc nedajú.

Doprajte si viac vitamínov

Kde sa ukrýva najviac vitamínov? Pokiaľ nepočítame potravinové doplnky, tak vedie rozhodne ovocie a zelenina. Nezabúdajte pridávať do svojho jedálnička tieto dve dôležité súčasti stravy.

V roce 2019 byste svému tělu měli dopřát více vitamínů

Pozerajte sa na zloženie potravín a vyhýbajte sa syntetickým farbivám, konzervantom a iným prídavným látkam

Trendy dnešnej doby - aby bolo jedlo pripravené čo najrychlejšie, najlepšie aby sa len ohrialo, aby vydržalo čo najdlhšie a aby vyzeralo čo najlákavejšie a najfarebnejšie. A presne toto všetko sa zaručí chemickými prídatnými a niekedy aj nebezpečnými látkami. Dávajte si pozor na to, čo kupujete a čo konzumujete. Človek si povie jeden konzervant tu, jedno farbivo v niečom ďalšom, ale v priebehu dňa do seba dostanete celý koktejl takýchto látok, a to je vôbec to najbezpečnejšie.

Nezabúdajte na pohyb a čerstvý vzduch

Nemusíte si hneď zaplatiť permanentku do posilovni alebo si kupovať drahé stroje domov. Bohato stačí, keď začnete napríklad s chôdzou. Možno si poviete, že sa to ľahko napíše, než urobí, pretože vonku je sneh a mínusové teploty, ale verte, že aj v mínus 20 °C sa dá urobiť pár kilometrov. A takéto teploty momentálne ani nie sú, takže sa stačí donútiť. Uvidíte že si nakoniec zvyknete, a keď jeden deň nepôjdete, bude vám to chýbať. Tak sa môžete pripojiť k nejakej miestnej skupine ľudí, ktorí chodia na prechádzky alebo na túry. Spoznáte nových ľudí, porozprávate sa a nebudete sami. Pokiaľ máte psa, urobíte radosť nie len sebe, ale aj jemu. Ak vás chôdza veľmi nebaví a radšej by ste skôr behali, prečítajte si najprv, ako správne behať, ako vybrať vhodnú obuv a oblečenie a potom si nájdite parťáka alebo behajte sami. Behať sa dá v záprahu aj so psom, tento šport sa nazýva canicross.

A v čom vám teda pomôže čerstvý vzduch? Budete mať viac energie, zredukuje stres a depresiu a zlepší váš spánok a celkové zdravie. Človek si koľkokrát pri prechádzke pekne vyčistí hlavu, a to neraz veľmi pomôže.

Schudnite alebo si udržujte svoju zdravú váhu

Zistite si, aká by mala byť vaša ideálna váha a tej sa držte, poprípade sa ju pokúste dosiahnúť. Najlepšie to urobíte tak, keď sa budete vyhýbať nasýteným tukom, nápojom bohatých na cukry, alkoholu, sladkostiam a naopak svoj jedálniček obohatíte o zeleninu, strukoviny a vlákninu.

Pohyb, zdravější strava a dostatečný pitný režim vám pomohou zhubnout

Dbajte na dostatočný spánok

Spánok tvorí veľkú časť nášho života, tak ho nezanedbávajte. Telo si potrebuje odpočinúť. Môžete začať tým, že prestavíte svoju izbu tak, aby sa vám v nej dobre spalo. Vďaka tomu budete môcť zaspať rychlejšie a budete sa menej budiť v priebehu noci. Ak vám do tváre svieti pri zaspávaní lampa alebo hneď pri svitaní slnko, nie je to ideálna situácia. Zaobstarajte si žalúzie, kvalitné závesy alebo si presuňte posteľ. Pred spaním si miestnosť vyvetrajte. Dbajte na to, aby sa vám v miestnosti neurobili plesne. Ztlmte čo najviac všetky zvuky, ktoré sa môžu pri zaspávaní a počas spánku objavovať.

Pred tým, než pôjdete do postele, nepozerajte sa do modrého svetla (niektoré žiarovky, mobily, televízie) a na mobile používajte nočný režim. Skúste pred spaním ale radšej nepozerať vôbec do telefónu a radšej si vezmite knihu - to je tak isto ďalšia užitočná vec, ktorú v roku 2019 môžete urobiť - začať viac čítať. Kávu by ste mali vypiť zhruba v 5 hodín popoludní a alkoholické nápoje udržovať iba v malej miere. Nie len príjem vitamínov by ste mali tento rok zvýšiť, ale aj minerálov. Napríklad taký horčík je pre naše telo a spánok veľmi dôležitý. Horčík uľahčuje produkciu melatoninu (spankového hormónu), ktorý reguluje spánok, znižuje svalové napätie, ktorí môže narušiť spánok a zabrániť kľudnému spánku a aktivuje GABA, hlavný inhibičný neurotransmiter centrálneho nervového systému a jeho aktivácia podporuje spánok.

Nestresujte sa a meditujte

Nestačí sa venovať iba tomu fyzickému telo, musíte si uvedomiť aj to, že máme duševnú stránku, ktorá keď je dlhodobo v neuspokojivom stave, začnú sa problémy prenášať aj do fyzického tela. Starajte sa preto o svoju psychiku. Ako? Najprv skúste zredukovať všetok zbytočný stres. Sú to také drobnosti, kvôli ktorým sa každý deň stresujete, pritom nie je prečo. Dôležitou súčasťou je tak isto prestať sa rozčuľovať kvôli každej hlúposti. Keď vás niekto naštve, hneď nekričte, nenechajte váš tlak stúpnuť do astronomických výšin, ale radšej sa zhlboka nadýchnite a povedzte dotyčnému svoj názor, poprípade sa spýtajte na to, čo vás zaujíma. Naučte sa ovládať svoje emócie. Budete to chcieť trochu cviku, pretože keď máte niekoľko (desiatok) rokov zažitú jednú reakciu (rozčúlenie sa, začnete kričať), tak to bude chvíľku trvať. Celé svoje telo potom môžete upokojiť meditáciou, ktorá vám môže naozaj veľmi pomôcť. Musíte sa ale najprv naučiť, ako správne na to. Stačí denne 10-20 minút ráno a/alebo večer. Tu chvíľku by ste si snáď mohli nájsť.

Choďte na pravidelné lekárske prehliadky

Pokiaľ ste jedný z ľudí, ktorí doktorov nemajú rádi a urobia čokoľvek, len aby k ním nemuseli, mali by ste to zmeniť. Preventívne lekárske prehliadky dokážu odhaliť veľa ochorení už v počiatku, rovnako tak pokiaľ za lekárom pôjdete hneď pri akýchkoľvek prvých problémoch s čímkoľvek. Nemyslite si, že ste zdraví, pretože vás nič nebolí. Niektoré choroby naozaj spočiatku vôbec nebolia, ale môžu byť zistené niektorými metódami. A koho by ste mali navštíviť? Určite svojho prktického lekára, ženy gynekológa a po 50 by mali pravidelne chodiť na mamografický screening, každý by si mal nechať prehliadnuť podozrievavé znamienka na tele, aj oftalmológa by mal navštíviť každý, aj keď si myslí že vidí dobre. Ročne sa naviac koná veľa rôznych akcií, kde nemocnice a polikliniky usporiadavajú vyšetrenia na určité choroby.

Snáď bude v roku 2019 vaše zdravie len prekvitať a nebudú vás trápiť žiadné neduhy, aby ste si mohli užiť všetky rande, na ktoré vyrazíte. Určite to môžte aj sami ovplyvniť, keď sa zachováte podľa rád z dnešného článku.

[Lil]

Zdieľajte tento článok na: