RECENZIA: Sedmilhářky od Liane Moriarty

5.apríl 2017
RECENZIA: Sedmilhářky od Liane Moriarty

Zúfalé manželky Marceho Cherryho trochu pripomínajú svojím príbehom a poňatím postáv tri hlavné hrdinky románu pre ženy s názvom Sedmilhářky, s ktorým prišla úspešná spisovateľka Liane Moriarty. Pri čítaní zistíte, že aj malé lži môžu mať naozaj veľké následky. Je to množstvo prekvapení v jednej knihe, tak rýchlo pre ňu.

Liane Moriarty je obľúbenou spisovateľkou, ktorá je známa svojou genialitou, prepracovanosťou a jedinečnosťou, ktoré do kníh vkladá. Jej knihy si čitatelia veľmi rýchlo zamilovali a na vydanie ďalších sa veľmi tešia a očakávajú ich s napätím. Vie jednoducho vytvárať príbehy a zápletky, ktoré zaujmú a vydržíte s nimi po celý čas napnutí až do rozuzlenia. Jej prvou vydanou knihou bola Tři přání a tou zatiaľ poslednou v poradí sú Sedmilhářky, ktoré si prišli na svoj veľký "BUM", ako u čitateľov, tak u divákov.

Vražda, tragická nehoda, alebo len zlé správanie rodičov. Niečo sa stalo a pri tom zomrel človek. Kto to urobil, prečo a ako? Najviac smrtiace dokážu byť niekedy aj len naozaj malé lži, ktoré prinášajú veľké následky. Tri ženy, tri rôzne náhľady na situáciu a mnoho ľudí v zlej situácii. Už z toho pozerá zaujímavý príbeh.

Na scénu prichádzajú tri ženy. Tou prvou je Celeste, je to krásna žena. Okolím sa zdá byť tak trochu vynervovaná, aj keď nikto nechápe, čo by jej asi tak mohlo chýbať. Má veľmi bohatého manžela, ktorý je dobrý a ešte pre nich zohnal naozaj prepychový dom, kde spolu žijú. Ale nie sú tu sami, život im spríjemňujú, alebo niekedy protivia, malé dvojčatá. Kráľ a kráľovná medzi rodičmi, tým chcú byť, ale ako veľmi sú ochotní sa za túto pozíciu obetovať? Ako s druhou ženou sa zoznamujeme s Madeline, ktorá by sa dala označiť za neriadenú strelu, ktorá je zábavná, uštipačná a vášnivá. Vychováva svoju malú dcérku, na ktorej výchove sa chce zrazu podieľať aj jej exmanžel spoločne aj so svojou novou druhou polovičkou. O idylku sa teda nejedná. Jane, to je tretia žena príbehu, ktorá sa do mesta prisťahovala ako slobodná matka s malým synom. Jane je hĺbavá, tichá šedá myška, ktorá o sebe nemá dobrú mienku. V Celeste a Madeline nachádza priateľky.

Tri matky, tri na pohľad všedné životy, školský škandál, plížiaca sa nedôvera, malé lži, odhaľovanie pravdy. Ako to dopadne? Vezme ich priateľstvo s odhalením vraždy za svoje?

Sedmilhářky od Moriarty

Čítala som aj hodnotila

Ak si niekto z vás spomenie na americký komediálny seriál Zúfalé manželky a tiež na to, že ho bavil, tak sa môže bez veľkého premýšľania pustiť do diela Sedmilhářky od Liane Moriarty. Kniha je v tomto prípade napísaná ako príbeh niekoľkých žien, ktoré popisujú jednu situáciu z mnohých svojich pohľadov. Dopátrajú ale jedného vinníka a cesta k jeho odhaleniu bude tŕnistá. Mne osobne sa táto kniha páčila aj keď mám radšej ťažšie čítanie. Ale také pohodové, príjemné a rýchle čítanie sa neodmieta. Hovorí sa: "Za všetkým hľadaj ženu.", Ale čo muži v tomto príbehu? Naozaj sú tí nevinní? Sedmilhářky už môžete sledovať aj ako minisériu na HBO, ktorá má naozaj hviezdne obsadenie.

Až sa pôjdete prejsť medzi regálmi kníhkupectva a než vyrazíte na rande s niekym, s kým sa v ňom zoznámite, knihu si kúpte, nebudete ľutovať.

[Ivi]