RECENZIA: rozpoltený

20.apríl 2017
RECENZIA: rozpoltený

Aj keď ste v miestnosti sami, možno tam nie ste sami, možno je tam s vami ďalších 22 osôb, ktoré sa neskrývajú za rohom, ale priamo vo vás. Možno sa k vám ďalšia 24. osoba pridá? Je to vôbec možné? Kto vie, zamyslite sa nad tým a možno bude váš názor "rozpoltený".

Rozpoltený je predstavovaný ako "návratová" snímkau M. Night Shyamalana, ktorý má na zozname filmy ako Šiesty zmysel, Vyvolený a Znamenie, ale rozhodne je to predovšetkým film Jamesa McAvoya.

Tento film zobrazuje psychicky narušeného muža Kevina, ktorý unesie 3 dospievajúce dievčatá po ich narodeninovej oslave, a to z dôvodu, ktorý nie je známy a točí sa okolo neho celá zápletka. Každopádne, keď sa niekde objaví meno Shyamalan, tak sa môžete tešiť na chvíle plné fantázie, je to taká jeho ochranná známka. Dospievajúce dievčatá v tejto snímke hrajú svoje role, ale rozhodne bez fanfár, proste tam sú a hrajú, čo majú. Jedinou drzejšou dievčinou je Casey, ktorú hrá Anya Taylor - Joy. Tá rozhodne trochu zapracovala na ich únoscovi, aby dostali aj najmenšiu možnosť k úteku. Únosca si v sebe skrýva ďalších 22 osôb, ktoré majú svoje vlastné myslenie, správanie, pohlavia i choroby, ktoré sa prejavujú iba, keď niektorá z nich drží práve kormidlo. Sám Kevin je postava pokorná a o svojom stave hovorí so svojou psychologičkou a snaží sa mu dať poriadok, ale ostatné s ním bojujú a chcú priviesť medzi seba ďalšiu osobu, tzv. "Beštiu". Podarí sa im to?

Po celkom fascinujúcim príbehu a deji prvej časti prichádza na rad tá druhá, ktorá stráca divákovu vyšponovanú absolútnu pozornosť, bohužiaľ. Začína padať do klišé a Shyamalan si tu neodpúšťa vytvorenie "neuveriteľnej" príšery, škoda.

Či už je scenár a podstata tohto filmu akákoľvek, na majstrovskom výkonue herca Jamesa McAvoya to nič nezmení. S touto rolou sa pobil ľavou zadnou a bravúrne. Keď som odchádzala z tohto snímku z kina, z deja som bola tak trochu naozaj "rozpoltená", ale jednoducho celý film udržal na vyšších priečkach hlavne herec a dal mu ten dôležitý "bum". Pokojne teda môžem napísať, že rozpolteného odporúčam a tú malú časť na konci berte s nadsádzkou.

8/10 - dva bodíky odoberám za divoký príchod 24. osoby, na mňa až veľmi neuveriteľné.

[ivi]