Recenzia: Malý princ

18.január 2016
Recenzia: Malý princ

Ako si poradiť s prenesením slávnej knihy Antoine de Saint-Exupéryho Malý princ na filmové plátno? Tím okolo režiséra Marka Osbornea (režisér Kung Fu Pandy) na to šiel okľukou a príbeh jediného obyvateľa planétky B612 vložil do animovaného filmu o priateľstve jedného malého dievčatka a jej čudáckeho suseda. Bol tento prístup dobrou voľbou?

Hlavnou postavou príbehu je malé dievčatko, ktoré žije len so svojou matkou. Tá kladie na svoju dcérku vysoké nároky a snaží sa ju pripraviť na tvrdý svet dospelých. Hrdinka tak miesto detstva žije plán svojej matky a trávi všetok voľný čas štúdiom, ktoré jej má raz zaistiť úspešnú kariéru. Všetko sa zmení, keď sa presťahujú do nového domu. Získajú totiž suseda, ktorým je osamelo žijúci, postarší a ľahko švihnutý pilot-vedec. Ten dievčatko zoznamuje s príbehom Malého princa. A ako vlastne kniha pokračovala? Čo sa stalo, keď Malý princ dospel?

Okrem klasickej počítačovej animácie, ktorou je vytvorený ústredný príbeh, sledujeme aj obsah samotnej knihy - dobrodružstvo Malého princa, ktoré je však spracované náročnejšie a po vizuálnej stránke oveľa kúzelnejšie formou stop motion animácie. Dostávame tak dva príbehy v jednom, ktoré sa v druhej polovici snímky prepoja do jedného. Samotná idea, že má niekto knihu rád natoľko, že chce vedieť, ako jej príbeh mohol pokračovať ďalej, je sympatická.

Ústredný dej až tak originálny nie je a nie všetko funguje na sto percent, čaro filmu dodáva práve spojenie s kultovou knihou. Avšak rozprávok s posolstvom, ktoré naviac popularizujú literatúru, nie je nikdy dosť. Svoje si pri filme nájdu aj dospelí, ktorí dostanú príležitosť si príbeh pripomenúť a napríklad aj znovu po rokoch po knihe siahnuť a znovu objaviť kus polozapomenutého detstva. Každopádne veľká vďaka tvorcom, ktorí pomáhajú predstaviť postavu Malého princa ďalším generáciam čitateľov/divákov, takých nápadov prosím viac.

8/10