RECENZIA: Dieťa Bridget Jonesovej

15.október 2016
RECENZIA: Dieťa Bridget Jonesovej

Pätnásť rokov po prvom dieli je najslávnejšie single dievča britských ostrovov späť. Malo oživenie kultovej postavy zmysel alebo už Bridget nemá v dnešnej dobe čo ponúknuť?

Hlavná hrdinka tentokrát nebojuje s váhou, ani nehľadá chlapa. Má úspešnú kariéru, je zmierená sama so sebou a užíva si života. Teda užíva si až do chvíle, než zistí, že je tehotná. Medzi kandidátmi na otca máme starého známeho Darcyho a pohľadného Američana Jacka. Bridget tých dvoch chvíľu vodí za nos a necháva ich oboch v domnení, že iný adept na otcovstvo nie je, ale je len otázkou času, kedy bude musieť s pravdou von.

Bridget Jones

Film tiahnu skvelí herci. Renée Zellweger sa veľmi zmenila, ale Bridget v sebe stále má a Colin Firth je stále suchár k mazleniu. Patrick Dempsey v úlohe Jacka tu potom rozhodne nie je do počtu - žiadna plochá postava, ale sympaťák, ktorému môžete fandiť. Brilantní sú aj herci vo vedľajších úlohách, či už navrátilci z predchádzajúcich dielov alebo zbrusu nové vtipné ženské postavy - Bridgetina kamarátka/moderátorka alebo gynekologička Emmy Thompson. Emma Thompson, ktorú si môžete pamätať z Harryho Pottera, Lásky nebeskej či zo Súmraku dňa, je mimochodom aj spoluscénáristkou filmu. Treba podotknúť, že čas sa na hrdinoch podpísal, ale starnutie tu bolo spravodlivé a nevyhlo sa nikomu, čo si človek uvedomí aj vďaka flashbackom do minulosti.

Po vynikajúcom prvom diele prišlo sklamanie zo slabej "dvojky", po ohlásení tretieho dielu teda nijako nadšené očakávanie neprišlo. Hoci sa na režisérsku rolu vrátila režisérka "jedničky" Sharon Maguire, vyzeralo to len na ďalšie zbytočné pokračovanie v dnešnej kope filmov. O to viac však nová Bridget prekvapila. Áno, je to rozprávka, všetci sú tu správňáci a klaďasi, nie je to veľmi reálne a žiadna veľká dráma sa tu nedeje, ale to nič nemení na tom, že je to zábavné a že Briti opäť dokázali, že chytré romantické komédie vie.

Na záver teda dobrá správa, Bridget Jonesová funguje aj v roku 2016. Nenapadlo ma, že to poviem, ale štvrtému dielu by som sa po tomto podarenom comebacku nebránila.